Contribuabilii care au intarziat cu plata CASS pentru veniturile din chirii, din cauza faptului ca NU au primit deciziile de impunere, NU vor datora Fiscului dobanzi si penalitati de intarziere, se mentioneaza intr-un act normativ publicat pe 10 aprilie in Monitorul Oficial si care a intrat in vigoare la aceeasi data.
Aceasta masura vine in contextul in care deciziile de impunere au fost emise cu intarziere, dupa cum a anuntat recent un director din cadrul ANAF, care nu a stiut sa precizeze la acea data daca vor fi percepute sau nu penalitati.
Cititi din acest articol pentru ce perioada exacta contribuabilii nu vor datora penalitati. In plus, aici puteti gasi cateva exemple concrete de calcul a CASS pentru veniturile din chirii.
Firmele nu mai trebuie sa se deplaseze pana la sediul Registrului Comertului (ONRC) pentru obtinerea certificatelor constatatoare, ci le pot obtine si online din 10 aprilie, se mentioneaza intr-un comunicat al ONRC, remis recent redactiei.
Acest lucru este posibil printr-un nou serviciu electronic pe care contribuabilii il pot accesa. Este vorba de serviciul InfoCert, prin care sunt furnizate documente cu semnatura electronica, in mod automat, fara interventia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile, se mentioneaza in documentul de presa.
Puteti afla pasii pe care trebuie sa ii urmati pentru a utiliza serviciul InfoCert, din acest filmulet.
Documentul de confirmare utilizat pentru inregistrarea unei noi semnaturi electronice a fost modificat recent de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Ca urmare a acestui lucru, anumiti contribuabili vor trebui sa urmeze o noua procedura de inregistrare a acestei semnaturi la Fisc.
Mai exact, unii contribuabili trebuie sa retrimita furnizorului documentul de confirmare, daca are peste 1 MB.
Aflati mai multe AICI.
ANAF va solutiona cererile de rambursare a taxei pe valoarea adaugata numai dupa ce va parcurge patru etape de incadrare a contribuabililor intr-o anumita categorie de risc fiscal, se precizeaza intr-un ordin al Ministerului Finantelor, publicat recent in Monitorul Oficial.
Mai mult, contribuabilii cu risc fiscal mare vor fi inclusi intr-o baza de date speciala.
De asemenea, persoanele impozabile vor scapa de incadrarea in categoria risc fiscal mare, daca nu vor depune toate declaratiile fiscale.
AvocatNet.ro a scris pe larg despre acest subiect AICI.
Timbrul de mediu a fost instituit in luna martie 2013, fiind platit de toti soferii care inmatriculeaza un autoturism in Romania pentru prima data.
La aproape un an de la introducerea acestei taxe auto, prevederile in materie au fost modificate de autoritati, astfel incat noi categorii de autovehicule vor fi scutite de la plata.
Aflati de AICI care sunt masinile scutite de la plata taxei.
Varsta standard de pensionare ar putea creste pana la 65 de ani pentru femei, fata de 63 de ani cat este in prezent, se arata intr-un proiect de act normativ adoptat recent de senatori.
Majorarea varstei de pensionare la femei se va realiza gradual pana in anul 2035 si se va aplica femeilor nascute dupa anul 1969. In ceea ce priveste varsta la barbati, aceasta va ramane la fel ca si acum, de 65 de ani.
Puteti citi mai multe despre egalizarea varstei de pensionare in acest articol.
Persoanele care detin o cartela telefonica pre-platita, precum si cele care intentionaza sa cumpere o astfel de cartela vor trebui sa se inregistreze la operatorul de telefonie cu un act de identitate, se precizeaza intr-un proiect de lege aprobat recent de Guvern si care urmeaza sa fie trimis in Parlament. In prezent, cumpararea sau detinerea unei cartele telefonice pre-platite nu presupune prezentarea buletinului de catre cumparator.
In cazul in care utilizatorii de cartele nu se vor conforma acestei masuri, operatorul le va suspenda serviciile.
Despre conditiile pe care Guvernul vrea sa le introduca in privinta serviciilor de comunicatii electronice am scris AICI.
Parlamentarii vor sa modifice legea clauzelor abuzive printr-un proiect de act normativ care a fost deja aprobat de Senat si care se afla in prezent in dezbatere la Camera Deputatilor.
Noile dispozitii vin in sprijinul bancilor si in detrimentul clientilor, sustin avocatii.
Una dintre principalele modificari se refera la faptul ca in cazul in care instanta va constata existenta clauzelor abuzive in contractele de credit, atunci va obliga profesionistul, respectiv banca, sa elimine clauzele abuzive din toate contractele preformulate, pe care le va incheia cu clientii si nu din toate contractele in curs de executare, asa cum prevede legislatia in vigoare.
Mai exact, decizia instantei privind caracterul abuziv al clauzelor s-ar putea aplica doar viitoarele contracte de credit, nu si celor existente, asa cum se intampla in prezent.
Despre celelalte modificari pe care parlamentarii vor sa le introduca, AvocatNet.ro a scris AICI.
Controlul antifrauda este efectuat de inspectorii antifrauda si poate fi de doua tipuri, in functie de operatiunile de verificare. Fata de inspectia fiscala, controlul antifrauda se desfasoara dupa reguli diferite. Totusi, anumite drepturi si obligatii, pe care contribuabilii le au atunci cand sunt supusi inspectiei, se pot aplica si in cazul controlului.
Dupa cum sugereaza si denumirea, controlul antifrauda intra in atributiile inspectorilor din noua structura a ANAF, adica a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala, a declarat pentru AvocatNet.ro Sorin Biban, Tax Manager in cadrul Biris Goran.
Cititi in acest material ce presupune controlul antifrauda, cum se desfasoara si ce documente incheie agentii ANAF in cadrul acestui tip de verificare.
Evaluarea angajatilor este un drept al angajatorului si nu o obligatie, conform Codului muncii, a subliniat Eduard Nicolau, lector in legislatia muncii, in cadrul atelierului "Practic, despre: Evaluarea profesionala a angajatilor", organizat pe 10 aprilie de AvocatNet.ro, la sediul sau din Cotroceni.
"Obligatia de evaluare a fost introdusa in Codul muncii sub forma unui drept al angajatorului. Nicio autoritate, niciun Inspectorat Teritorial de Munca, nu poate obliga angajatorul sa-si exercite acest drept decat daca acest drept are legatura cu un drept al angajatul. Evaluarea salariatilor este obligatorie pentru angajator, cand merge pe concediere colectiva, conform art 40, alin 1 din Codul muncii. Autoritatile publice sunt obligate prin lege sa efectueze evaluarea angajatilor", a argumentat Eduard Nicolau.
Despre sfaturile utile privind evaluarea angajatilor prezentate in cadrul seminarului puteti citi AICI.
Impozitul de 1,5% pe constructiile speciale pe care persoanele juridice trebuie sa-l achite pentru prima data pana pe 25 mai si care a devenit cunoscut drept "taxa pe stalp" ridica inca numeroase neclaritati.
Pentru a lamuri o parte dintre acestea, ARSIT (Asociatia Romana pentru Reformarea Sistemului de Impozite si Taxe) a inaintat o adresa Ministerului Finantelor Publice. Astfel, dintre toate problemele ridicate de specialisti, Finantele au clarificat doar ca impozitul de 1,5% nu se datoreaza pentru constructiile luate in concesiune din domeniul public.
In acest articol puteti puteti citi textul adresei ARSIT si raspunsul Finantelor.
Comentarii articol (0)