Nu au cash. Cu ce garanteaza firmele de asigurare ca ne vor plati daunele: terenuri, cladiri si datorii, scrie economica.net.
Mai bine de un sfert din activele cu care firmele de asigurare acopera rezervele tehnice impuse de normele ASF sunt formate din terenuri, cladiri si creante de la asigurati sau terti, adica active greu de lichidizat in cazul in care asiguratorul va fi nevoit sa apeleze la rezerve pentru a acoperi o eventuala explozie a despagubirilor. Cash-ul a ajuns sa aiba o pondere nesemnificativa in activele utilizate pentru acoperirea rezervelor tehnice.
Sub 12% din rezervele tehnice constituite de firmele de asigurare din Romania in 2013 au fost acoperite prin cash, adica depozite, conturi curente si disponibil in casierie, arata raportul anual al Autoritatii de Supraveghere Financiara.
Solutii pentru taxe mai mici si o economie mai curata, titreaza capital.ro.
Migrarea catre zonele gri e o decizie pe care intreprinzatorii tind sa o ia in perioadele de criza, influentati de problemele financiare imediate si afectand astfel stabilitatea in timp a afacerii, rezulta dintr-un studiu A.T. Kearney privind evolutia economiei subterane in ultimii ani. Tocmai de aceea, cardurile de firma vin, in timp de criza, cu un dublu avantaj: reducerea transparenta a costurilor cu gestionarea afacerilor unui IMM si salubrizarea economiei.
Echivalentul a 28% din Produsul Intern Brut al Romaniei din 2013 (sau aproape 40 de miliarde de euro) circula pe cai subterane fara a putea fi controlat si erodand mediul de business. Un studiu realizat de A.T Kearney arata ca de la declansarea crizei economice, ponderea economiei subterane a crescut constant, iar Romania este tara din UE cea mai afectata de acest fenomen.
Insolventa la CFR Marfa, anunta evz.ro.
Pe langa 2.500 de angajati ai companiei de transport marfa, vor pleca acasa si 300 de persoane de la CFR IRLU, subsidiara a companiei feroviare de stat, care va intra in insolventa.
Desi Dan Sova, ex-ministrul Transporturilor, promisese ca va pastra circa 1.000 de posturi din cele 2.500 care trebuiau desfiintate la CFR Marfa, niciun loc de munca nu va fi salvat.
Comentarii articol (0)