Lege nr. 350 din 02/12/2005 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1128 din 14/12/2005 privind regimul finanþãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãþi nonprofit de interes general
Parlamentul României adoptã prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispoziþii generale
SECÞIUNEA 1
Scop
Art. 1. - Prezenta lege are ca scop stabilirea principiilor, cadrului general ºi a procedurii pentru atribuirea contractelor de finanþare nerambursabilã din fonduri publice, precum ºi cãile de atac al actului sau deciziei autoritãþilor finanþatoare care aplicã procedura de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabilã.
SECÞIUNEA a 2-a
Definiþii
Art. 2. - În înþelesul prezentei legi, termenii ºi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaþie:
a) activitate generatoare de profit - activitate care produce un profit în mod direct pentru o persoanã fizicã sau juridicã;
b) autoritate finanþatoare - orice autoritate publicã, astfel cum este definitã aceasta în Constituþia României, inclusiv autoritatea judecãtoreascã, precum ºi orice instituþie publicã de interes general, regional sau local, care are calitatea de ordonator principal de credite, în condiþiile legii;
c) beneficiar - solicitantul cãruia i se atribuie contractul de finanþare nerambursabilã în urma aplicãrii procedurii selecþiei publice de proiecte;
d) cheltuieli eligibile - cheltuieli care pot fi luate în considerare pentru finanþarea nerambursabilã;
e) contract de finanþare nerambursabilã - contract încheiat, în condiþiile legii, între o autoritate publicã, denumitã în continuare autoritate finanþatoare, ºi un beneficiar;
f) finanþare nerambursabilã - alocaþie financiarã directã din fonduri publice, în vederea desfãºurãrii de cãtre persoane fizice sau persoane juridice fãrã scop patrimonial a unor activitãþi nonprofit care sã contribuie la realizarea unor acþiuni sau programe de interes public general, regional sau local;
g) fonduri publice - sume alocate din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele fondurilor speciale, bugetul Trezoreriei Statului, bugetele locale, bugetele instituþiilor publice finanþate din venituri extrabugetare, ajutoare financiare externe acordate României sau instituþiilor publice ºi credite externe contractate ori garantate de cãtre stat sau de autoritãþi ale administraþiei publice locale, precum ºi împrumuturi interne contractate de autoritãþi ale administraþiei publice locale;
h) solicitant - orice persoanã fizicã sau juridicã fãrã scop patrimonial care depune o propunere de proiect.
SECÞIUNEA a 3-a
Domeniu de aplicare
Art. 3. - (1) Pentru a putea participa la procedura privind atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã, solicitanþii trebuie sã fie persoane fizice sau persoane juridice fãrã scop patrimonial - asociaþii ori fundaþii constituite conform legii - sau culte religioase recunoscute conform legii.
(2) Prevederile prezentei legi se aplicã pentru atribuirea oricãrui contract de finanþare nerambursabilã din fondurile publice, cu excepþia celor finanþate din fonduri externe nerambursabile.
(3) Regimul juridic instituit prin prezenta lege pentru finanþãrile nerambursabile nu este aplicabil fondurilor speciale de intervenþie în caz de calamitate ºi de sprijinire a persoanelor fizice sinistrate ºi nu aduce atingere procedurilor stabilite prin legi speciale.
(4) Finanþãrile nerambursabile nu se acordã pentru activitãþi generatoare de profit ºi nici pentru activitãþi din domeniile reglementate de Legea nr. 182/2002 privind protecþia informaþiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare.
(5) Potrivit dispoziþiilor prezentei legi, nu se acordã finanþãri nerambursabile pentru activitãþi ce presupun dezvoltarea infrastructurii solicitantului, cu excepþia cazului în care aceasta reprezintã o componentã indispensabilã proiectului.
SECÞIUNEA a 4-a
Principii de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabilã
Art. 4. - Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de finanþare nerambursabilã sunt:
a) libera concurenþã, respectiv asigurarea condiþiilor pentru ca persoana fizicã sau juridicã ce desfãºoarã activitãþi nonprofit sã aibã dreptul de a deveni, în condiþiile legii, beneficiar;
b) eficacitatea utilizãrii fondurilor publice, respectiv folosirea sistemului concurenþial ºi a criteriilor care sã facã posibilã evaluarea propunerilor ºi a specificaþiilor tehnice ºi financiare pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã;
c) transparenþa, respectiv punerea la dispoziþie tuturor celor interesaþi a informaþiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã;
d) tratamentul egal, respectiv aplicarea în mod nediscriminatoriu a criteriilor de selecþie ºi a criteriilor pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã, astfel încât orice persoanã fizicã sau juridicã ce desfãºoarã activitãþi nonprofit sã aibã ºanse egale de a i se atribui contractul respectiv;
e) excluderea cumulului, în sensul cã aceeaºi activitate urmãrind realizarea unui interes general, regional sau local nu poate beneficia de atribuirea mai multor contracte de finanþare nerambursabilã de la aceeaºi autoritate finanþatoare;
f) neretroactivitatea, respectiv excluderea posibilitãþii destinãrii fondurilor nerambursabile unei activitãþi a cãrei executare a fost deja începutã sau finalizatã la data încheierii contractului de finanþare;
g) confinanþarea, în sensul cã finanþãrile nerambursabile trebuie însoþite de o contribuþie de minimum 10% din valoarea totalã a finanþãrii din partea beneficiarului.
CAPITOLUL II
Proceduri de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabilã
SECÞIUNEA 1
Dispoziþii ºi reguli generale
Art. 5. - Atribuirea contractelor de finanþare nerambursabilã se face exclusiv pe baza selecþiei publice de proiecte, procedurã care permite atribuirea unui contract de finanþare nerambursabilã din fonduri publice, prin selectarea acestuia de cãtre o comisie, cu respectarea principiilor prevãzute la art. 4.
Art. 6. - Procedura de selecþie de proiecte cuprinde urmãtoarele etape:
a) publicarea programului anual pentru acordarea finanþãrilor nerambursabile;
b) publicarea anunþului de participare;
c) înscrierea candidaþilor;
d) transmiterea documentaþiei;
e) prezentarea propunerilor de proiecte;
f) verificarea eligibilitãþii, înregistrãrii ºi a îndeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnicã ºi financiarã;
g) evaluarea propunerilor de proiecte;
h) comunicarea rezultatelor;
i) încheierea contractului sau contractelor de finanþare nerambursabilã;
j) publicarea anunþului de atribuire a contractului sau contractelor de finanþare nerambursabilã.
Art. 7. - Proiectele vor cuprinde informaþii despre scopul, obiectivele specifice, activitãþile, costurile asociate ºi rezultatele urmãrite, evaluabile pe baza unor indicatori preciºi, a cãror alegere este justificatã.
Art. 8. - Evaluarea în sistem competitiv a proiectelor se va face în conformitate cu criteriile generale de evaluare prevãzute în prezenta lege, precum ºi cu criteriile specifice de evaluare care vor fi elaborate de fiecare autoritate finanþatoare.
Art. 9. - Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã fãrã scop patrimonial care desfãºoarã activitãþi nonprofit menite sã sprijine realizarea unor obiective de interes public general, regional sau local are dreptul de a participa, în condiþiile prezentei legi, la procedura pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã.
Art. 10. - Atribuirea de contracte de finanþare nerambursabilã se va face în limita fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetele autoritãþilor finanþatoare.
Art. 11. - Procedurile de planificare ºi executare a plafoanelor fondurilor destinate finanþãrii nerambursabile, procedurile de atribuire a contractelor de finanþare nerambursabilã, contractele de finanþare nerambursabilã încheiate de autoritatea finanþatoare cu beneficiarii, precum ºi rapoartele de execuþie bugetarã privind finanþãrile nerambursabile constituie informaþii de interes public, potrivit dispoziþiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaþiile de interes public.
Art. 12. - (1) Pentru aceeaºi activitate nonprofit un beneficiar nu poate contracta decât o singurã finanþare nerambursabilã de la aceeaºi autoritate finanþatoare în decursul unui an fiscal.
(2) În cazul în care un beneficiar contracteazã, în cursul aceluiaºi an calendaristic, mai mult de o finanþare nerambursabilã de la aceeaºi autoritate finanþatoare, nivelul finanþãrii nu poate depãºi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autoritãþii finanþatoare respective.
(3) În vederea participãrii la o procedurã de selecþie, solicitanþii sunt obligaþi sã prezinte autoritãþii finanþatoare o declaraþie pe propria rãspundere care sã dovedeascã încadrarea în prevederile alin. (1) ºi (2).
Art. 13. - Cheltuielile eligibile vor putea fi plãtite în baza unui contract de finanþare nerambursabilã numai în mãsura în care sunt justificate ºi oportune ºi au fost contractate în perioada executãrii contractului.
Art. 14. - (1) Numãrul de participanþi la procedura de selecþie de proiecte nu este limitat.
(2) Autoritatea finanþatoare trebuie sã repete procedura de selecþie de proiecte în cazul în care existã un singur participant.
(3) În cazul în care în urma repetãrii procedurii numai un participant a depus propunerea de proiect, autoritatea finanþatoare are dreptul de a atribui contractul de finanþare nerambursabilã acestuia, în condiþiile legii.
#PAGEBREAK#
SECÞIUNEA a 2-a
Transparenþã ºi publicitate
Art. 15. - (1) Autoritãþile finanþatoare stabilesc un program anual propriu pentru acordarea de finanþãri nerambursabile, în condiþiile prezentei legi, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, în cel mult 30 de zile de la aprobarea bugetului propriu al autoritãþii finanþatoare.
(2) Programul anual poate cuprinde una sau mai multe sesiuni de selecþie a proiectelor.
(3) Publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, a programului anual pentru acordarea de finanþãri nerambursabile nu creeazã autoritãþii finanþatoare obligaþia de a efectua respectiva procedurã de selecþie.
Art. 16. - (1) Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a face cunoscutã în mod public intenþia de a atribui contracte de finanþare. Anunþul de participare se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian central ºi pe site-ul autoritãþii finanþatoare de interes general sau regional, respectiv în cel puþin douã cotidiene locale ºi pe site-ul autoritãþii finanþatoare locale.
(2) În scopul asigurãrii unei transparenþe maxime, autoritatea finanþatoare va face cunoscut anunþul de participare ºi prin alte mijloace de informare locale, naþionale sau internaþionale, dupã caz. Anunþul de participare trebuie sã menþioneze numãrul ºi data apariþiei Monitorului Oficial al României, Partea a VI-a, în conformitate cu prevederile alin. (1), ºi nu va cuprinde decât informaþiile publicate în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a.
Art. 17. - Autoritatea finanþatoare de interes general sau regional are obligaþia de a transmite spre publicare în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, un anunþ de atribuire a contractului de finanþare nerambursabilã, nu mai târziu de 30 de zile de la data încheierii contractului.
Art. 18. - (1) La finalul exerciþiului bugetar, autoritatea finanþatoare are obligaþia întocmirii unui raport cu privire la contractele de finanþare nerambursabilã încheiate în cursul anului fiscal, care va cuprinde programele finanþate, beneficiarii ºi rezultatele contractului.
(2) Raportul va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, precum ºi pe site-ul propriu al autoritãþii finanþatoare de interes general sau regional.
Art. 19. - (1) Regia Autonomã "Monitorul Oficial" are obligaþia de a publica în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, anunþurile ºi raportul prevãzute la art. 15-18, în termen de cel mult 12 zile de la data înregistrãrii acestora.
(2) În cazul în care, din motive de urgenþã, autoritatea finanþatoare accelereazã aplicarea procedurii de selecþie publicã de proiecte potrivit prevederilor art. 20 alin. (2), Regia Autonomã "Monitorul Oficial" are obligaþia de a publica anunþul de participare în termen de cel mult 5 zile de la data înregistrãrii acestuia.
SECÞIUNEA a 3-a
Data limitã pentru depunerea propunerilor de proiecte
Art. 20. - (1) Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a stabili ºi de a include în anunþul de participare data limitã pentru depunerea propunerilor. Aceasta nu trebuie sã fie mai devreme de 30 de zile de la data publicãrii anunþului de participare.
(2) În cazul în care, din motive de urgenþã, respectarea termenului prevãzut la alin. (1) ar cauza prejudicii autoritãþii finanþatoare, aceasta are dreptul de a accelera aplicarea procedurii de selecþie de proiecte prin reducerea numãrului de zile, dar nu la mai puþin de 15 zile.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2), autoritatea finanþatoare are obligaþia de a include în anunþul de participare motivele reducerii termenului prevãzut la alin. (1).
(4) Autoritatea finanþatoare are dreptul de a prelungi termenul de depunere a propunerilor de proiect, cu condiþia comunicãrii în scris a noii date limitã de depunere a propunerilor de proiect, cu cel puþin 6 zile înainte de expirarea termenului iniþial, cãtre toþi solicitanþii care au primit, în condiþiile prezentei legi, un exemplar al documentaþiei pentru elaborarea ºi prezentarea proiectului.
SECÞIUNEA a 4-a
Eligibilitate, înregistrare, capacitate tehnicã ºi capacitate financiarã
Art. 21. - (1) Este exclus dintr-o procedurã pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã, respectiv nu este eligibil solicitantul care se aflã în oricare dintre urmãtoarele situaþii:
a) nu ºi-a îndeplinit obligaþiile de platã exigibile a impozitelor ºi taxelor cãtre stat, precum ºi a contribuþiei pentru asigurãrile sociale de stat;
b) furnizeazã informaþii false în documentele prezentate;
c) a comis o gravã greºealã în materie profesionalã sau nu ºi-a îndeplinit obligaþiile asumate printr-un alt contract de finanþare nerambursabilã, în mãsura în care autoritatea finanþatoare poate aduce ca dovadã mijloace probante în acest sens;
d) face obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se aflã deja în stare de dizolvare sau de lichidare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
e) nu prezintã declaraþia menþionatã la art. 12 alin. (3).
(2) Autoritatea finanþatoare are dreptul de a cere solicitanþilor prezentarea de documente care dovedesc eligibilitatea în sensul prevederilor alin. (1), precum ºi documente edificatoare care sã dovedeascã o formã de înregistrare ca persoanã juridicã sau de înregistrare/atestare ori apartenenþã din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din România.
(3) În cazul solicitanþilor persoane fizice având cetãþenia strãinã sau persoane juridice strãine fãrã scop patrimonial, autoritatea finanþatoare are obligaþia de a lua în considerare documentele considerate ca fiind suficiente pentru dovedirea eligibilitãþii în þara în care solicitantul este rezident.
(4) Dispoziþiile privind capacitatea tehnicã ºi economico-financiarã, prevãzute la art. 32 ºi 33 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziþiile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 11 mai 2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
SECÞIUNEA a 5-a
Documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea propunerii de proiect
Art. 22. - (1) Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a asigura întocmirea documentaþiei pentru elaborarea ºi prezentarea propunerii de proiect, care trebuie sã cuprindã cel puþin:
a) informaþii generale privind autoritatea finanþatoare;
b) cerinþele minime de calificare solicitate de autoritatea finanþatoare ºi documentele care urmeazã sã fie prezentate de solicitant pentru îndeplinirea cerinþelor respective;
c) termenii de referinþã;
d) instrucþiuni privind datele limitã care trebuie respectate ºi formalitãþile care trebuie îndeplinite;
e) instrucþiuni privind modul de elaborare ºi de prezentare a propunerii tehnice ºi financiare;
f) informaþii privind criteriile aplicate pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã.
(2) Termenii de referinþã conþin caracteristici ale proiectului referitoare la scopul, obiectivele specifice, activitãþile care urmeazã a fi desfãºurate, criteriile de evaluare a rezultatelor.
Art. 23. - (1) Orice persoanã fizicã sau persoanã juridicã fãrã scop patrimonial care a obþinut, în condiþiile prezentei legi, un exemplar al documentaþiei pentru elaborarea ºi prezentarea propunerii de proiect are dreptul de a solicita ºi de a primi clarificãri din partea autoritãþii finanþatoare.
(2) Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a transmite rãspuns la orice solicitare de clarificãri, dar numai la acele solicitãri primite cu cel puþin 6 zile înainte de data limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
(3) Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a transmite rãspunsul la solicitãrile de clarificãri cu cel puþin 4 zile înainte de data limitã pentru depunerea propunerilor de proiect.
(4) Autoritatea finanþatoare are dreptul de a completa din proprie iniþiativã, în vederea clarificãrii, documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea ofertei ºi este obligatã sã comunice în scris tuturor solicitanþilor orice astfel de completare. Transmiterea comunicãrii trebuie sã respecte intervalul de timp prevãzut la alin. (3).
#PAGEBREAK#
SECÞIUNEA a 6-a
Elaborarea, prezentarea ºi evaluarea propunerii de proiect
Art. 24. - (1) Solicitantul are obligaþia de a elabora propunerea de proiect, în conformitate cu prevederile documentaþiei pentru elaborarea ºi prezentarea proiectului.
(2) Propunerea tehnicã se elaboreazã în concordanþã cu cerinþele cuprinse în termenii de referinþã, în aºa fel încât sã asigure furnizarea tuturor informaþiilor necesare pentru evaluarea tehnicã.
(3) Propunerea financiarã se elaboreazã în aºa fel încât sã asigure furnizarea tuturor informaþiilor necesare în vederea evaluãrii financiare.
Art. 25. - (1) Propunerea de proiect are caracter ferm ºi obligatoriu din punct de vedere al conþinutului ºi trebuie sã fie semnatã, pe propria rãspundere, de cãtre solicitant sau de cãtre o persoanã împuternicitã legal de acesta. Bugetul rãmâne ferm pe toatã durata de îndeplinire a contractului de finanþare nerambursabilã.
(2) Solicitantul are obligaþia de a exprima preþul în lei din propunerea financiarã.
Art. 26. - Depunerea, modificarea sau retragerea propunerii de proiect se face cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor art. 42, 43, 45 ºi art. 48-50 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Art. 27. - Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a constitui, pentru atribuirea fiecãrui contract de finanþare nerambursabilã, o comisie de evaluare, în condiþiile art. 51 alin. (1) ºi (2), art. 53 ºi 54 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Art. 28. - Evaluarea propunerilor de proiect se face cu aplicarea în mod corespunzãtor a prevederilor cap. VI secþiunea a 4-a din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
SECÞIUNEA a 7-a
Criterii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã
Art. 29. - (1) Criteriile de selecþie pentru atribuirea contractelor de finanþare nerambursabilã trebuie sã facã posibilã evaluarea, pe baze competitive ºi concurenþiale, a capacitãþii solicitanþilor de a finaliza activitatea propusã pentru finanþare.
(2) Criteriile de atribuire a contractului de finanþare nerambursabilã trebuie sã facã posibilã evaluarea calitãþii propunerilor ºi a specificaþiilor tehnice ºi financiare, urmând sã fie publicate în anunþul de participare.
Art. 30. - Autoritatea finanþatoare are obligaþia sã precizeze în anunþul de participare ºi în documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea propunerii de proiect criteriile pe baza cãrora se atribuie contractul ºi care, odatã stabilite, nu pot fi schimbate pe toatã durata de aplicare a procedurii de atribuire a contractului de finanþare nerambursabilã.
Art. 31. - (1) Proiectul sau proiectele stabilite ca fiind câºtigãtoare sunt acelea care întrunesc punctajul cel mai mare, rezultat din aplicarea unui algoritm de calcul, fiind cele mai avantajoase din punct de vedere tehnico-financiar.
(2) Algoritmul de calcul prevãzut la alin. (1) se stabileºte prin luarea în considerare, alãturi de buget, a unor variate criterii de evaluare a propunerii, în funcþie de specificul fiecãrui contract de finanþare nerambursabilã. Aceste criterii trebuie sã fie definite clar de fiecare autoritate finanþatoare, prin elaborarea unor norme specifice care sã aibã legãturã concretã cu specificul contractului ºi care, dupã ce au fost stabilite, sã nu poatã fi schimbate pe toatã durata de aplicare a procedurii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã.
(3) Autoritatea finanþatoare este obligatã sã precizeze în documentaþia pentru elaborarea ºi prezentarea ofertei criteriile de evaluare a propunerii de proiect prevãzute la alin. (2), în ordinea importanþei lor pentru evaluarea propunerii, precum ºi algoritmul de calcul detaliat care va fi aplicat.
SECÞIUNEA a 8-a
Forme de comunicare
Art. 32. - (1) Orice comunicare, solicitare, informare, notificare ºi altele asemenea prevãzute în prezenta lege trebuie sã se transmitã sub formã de document scris.
(2) Orice document scris trebuie înregistrat în momentul transmiterii ºi al primirii.
(3) Orice document scris trebuie confirmat de primire, cu excepþia documentelor care confirmã primirea.
(4) Documentele scrise pot fi transmise prin una dintre urmãtoarele forme:
a) scrisoare prin poºtã;
b) telegramã;
c) telex;
d) telefax;
e) electronicã.
Art. 33. - (1) Autoritatea finanþatoare sau, dupã caz, solicitantul care a transmis documentele prin una dintre formele prevãzute la art. 32 alin. (4) lit. b)-d) are obligaþia de a transmite documentele respective în cel mult 24 de ore ºi sub formã de scrisoare prin poºtã.
(2) În cazul în care documentele scrise se transmit în formã electronicã, acestora le sunt aplicabile prevederile legale referitoare la semnãtura electronicã, astfel încât sã îndeplineascã condiþiile de probã ºi de validitate ale unui act juridic.
Art. 34. - Autoritatea finanþatoare are obligaþia de a nu face nici o discriminare între solicitanþi din punctul de vedere al formei în care aceºtia transmit sau primesc documente, decizii sau alte comunicãri.
SECÞIUNEA a 9-a
Anularea aplicãrii procedurii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã
Art. 35. - Autoritatea finanþatoare are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de finanþare nerambursabilã în condiþiile prevãzute la cap. VI secþiunea a 7-a din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Încheierea, îndeplinirea ºi finalizarea contractului de finanþare nerambursabilã
Art. 36. - (1) Încheierea ºi îndeplinirea contractului de finanþare nerambursabilã se fac cu respectarea dispoziþiilor art. 71 ºi 74 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(2) La încheierea contractului de finanþare nerambursabilã, beneficiarul este obligat sã semneze o declaraþie de imparþialitate al cãrei conþinut este prevãzut în anexã.
Art. 37. - (1) Autoritatea finanþatoare ºi beneficiarul pot stabili în contractul de finanþare nerambursabilã ca plãþile cãtre beneficiar sã se facã în tranºe, în raport cu faza proiectului ºi cheltuielile aferente, în funcþie de evaluarea posibilelor riscuri financiare, durata ºi evoluþia în timp a activitãþii finanþate ori de costurile interne de organizare ºi funcþionare ale beneficiarului.
(2) Autoritatea finanþatoare nu va elibera beneficiarului ultima tranºã a finanþãrii nerambursabile mai înainte de validarea raportului final de activitate ºi a raportului financiar, pe care beneficiarul este obligat sã le depunã la sediul autoritãþii finanþatoare în termen de cel mult 30 de zile de la terminarea activitãþii.
(3) Validarea se va face în termen de cel mult 30 de zile de la depunerea de cãtre beneficiar a raportului final de activitate ºi a raportului financiar.
(4) Autoritatea finanþatoare îºi rezervã dreptul de a face verificãri atât în perioada derulãrii contractului de finanþare nerambursabilã, cât ºi ulterior validãrii celor douã rapoarte, în scopul completãrii dosarului finanþãrii nerambursabile, dar nu mai târziu de 3 luni de la expirarea termenului prevãzut la alin. (3).
(5) Dispoziþiile art. 75, 76, art. 77 alin. (1), art. 78 ºi 79 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor ºi contractelor de finanþare nerambursabilã din fonduri publice.
Art. 38. - (1) Atunci când, pentru îndeplinirea obligaþiilor contractuale, beneficiarul achiziþioneazã, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrãri sau servicii, procedura de achiziþie este cea prevãzutã de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
(2) Contractele de finanþare nerambursabile vor prevedea, sub sancþiunea nulitãþii, calitatea Curþii de Conturi de a exercita controlul financiar asupra derulãrii activitãþii nonprofit finanþate din fondurile publice.
CAPITOLUL IV
Cãi de atac
Art. 39. - Actele sau deciziile care determinã ori sunt rezultatul încãlcãrii prevederilor prezentei legi pot fi atacate în temeiul dispoziþiilor art. 80-83, art. 85-91 ºi ale art. 93-96 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
CAPITOLUL V
Contravenþii ºi sancþiuni
Art. 40. - Dispoziþiile art. 98-101 din Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor ºi în cazul contractelor de finanþare nerambursabilã din fonduri publice.
CAPITOLUL VI
Dispoziþii tranzitorii ºi finale
Art. 41. - Dispoziþiile prezentei legi se completeazã în mod corespunzãtor cu dispoziþiile Ordonanþei de urgenþã a Guvernului nr. 60/2001, aprobatã cu modificãri ºi completãri prin Legea nr. 212/2002, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare.
Art. 42. - Prezenta lege intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Aceastã lege a fost adoptatã de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 ºi ale art. 76 alin. (2) din Constituþia României, republicatã.
ANEXÃ
DECLARAÞIA DE IMPARÞIALITATE
Reprezintã conflict de interese orice situaþie care îl împiedicã pe beneficiar în orice moment sã acþioneze în conformitate cu obiectivele autoritãþii finanþatoare, precum ºi situaþia în care executarea obiectivã ºi imparþialã a funcþiilor oricãrei persoane implicate în implementarea proiectului poate fi compromisã din motive familiale, politice, economice sau orice alte interese comune cu o altã persoanã.
Subsemnatul, ca persoanã fizicã sau ca persoanã cu drept de reprezentare a organizaþiei solicitante în ceea ce priveºte implementarea proiectului, mã oblig sã iau toate mãsurile preventive necesare pentru a evita orice conflict de interese, aºa cum este acesta definit mai sus, ºi, de asemenea, mã oblig sã informez autoritatea finanþatoare despre orice situaþie ce genereazã sau ar putea genera un asemenea conflict.
Numele ºi prenumele:
Funcþia:
Semnãtura ºi ºtampila:
Comentarii articol (0)