Asociatia Oamenilor de Afaceri (AOAR) catalogheaza drept inacceptabila actuala situatie a infrastructurii si atrage atentia autoritatilor ca ar trebui sa-si propuna realizarea a peste 2.000 km de autostrada in termen de 3-5 ani. "Este inacceptabila actuala situatie, in care un volum mai important de precipitatii, iarna sau vara, duce la intreruperea pe perioade semnificative de timp a legaturilor intre principalele zone geografice ale Romaniei.
Infrastructura rutiera si de comunicatii determina in mod direct volumul investitiilor private intr-o zona sau alta si, pe ansamblu, atractivitatea Romaniei pentru fluxurile de capital", potrivit unui comunicat al asociatiei. Sustinerea productiei interne, in principal a celei industriale, si stabilirea unei strategii de reducere a dependentei de importurile de resurse energetice reprezinta alte prioritati de nivel zero.
Sustinerea productiei interne, in special a celei destinate exportului ,este prima pe lista masurilor urgente care trebuie luate in opinia Asociatiei Nationale a Exportatorilor si Importatorilor (ANEIR). Mihai Ionescu, secretar general al ANEIR, atrage atentia ca, in 2005, s-au inregistrat circa 1.000 de falimente in randul societatilor exportatoare, rezultate cu circa 100.000 de someri.
"Daca nu se iau masuri de crestere a competitivitatii, marfurile romanesti vor pierde si piata de export pe care o mai au", spune oficialul ANEIR.
"Problema Romaniei este ca n-a trecut niciodata de la macroeconomie la microeconomie".
Privatizarile, doar cu investitori strategici
"Din punct de vedere macroeconomic, este foarte important sa continuam dezinflatia (dar in mod real, nu din calcule cosmetizate), sa avem din ce finanta deficitul comercial.
In plus, trebuie regandite din punct de vedere structural sistemele de sanatate, educatie, cercetare-dezvoltare si cel al pensiilor", afirma directorul de cercetare al Grupului de Economie Aplicata, Liviu Voinea.
El subliniaza insa ca numai reducerea inflatiei si finantarea deficitului pot fi realizate in acest an, restul fiind probleme pe termen mediu. In ceea ce priveste privatizarea Romgaz si CEC, investitorii selectati trebuie sa fie cu adevarat strategici, care sa urmeze directiile strategice ale Romaniei, impuse de altfel prin contractul de privatizare, mai spune Voinea. Pe de alta parte, AOAR considera ca privatizarea Romgaz, a CEC si a Loteriei Nationale nu sunt justificate in prezent, iar viitoarele vanzari ale participatiilor statului trebuie sa fie realizate in baza unor evaluari obiective si profesioniste, atrag atentia reprezentantii AOAR.
Comentarii articol (0)