Proiectul de lege fusese adoptat de către senatori în 2018, dar acesta n-a trecut azi și de deputați. Proiectul ar fi adăugat nota de lichidare pe lista documentelor pe care le primește un angajat la încetarea CIM.
Potrivit acestuia, angajatorii ar fi fost obligați, cu cel mult trei zile lucrătoare înainte de data încetării CIM, să elibereze și să comunice angajatului ce părăsește firma o notă de lichidare.
Angajatorul ar fi menționat în nota de lichidare, pe lângă datele de identificare ale angajatului, date despre debitele de orice natură rămase nelichidate (către angajator sau către angajat), dar și informații despre eventualele popriri provenite din titluri executorii.
În proiectul de lege, inițiatorii gândiseră și sancțiuni pentru angajatorii care nu se achitau de obligație, și anume amenzi cuprinse între 1.500 și 3.000 de lei.
Această propunere de modificare a legislației muncii a fost inițiată pentru a preveni eventualele litigii dintre angajați și angajatori în perioada angajării răspunderii patrimoniale, care se poate face într-un termen de trei ani de la nașterea dreptului la acțiune și, implicit, pentru degrevarea instanțelor de judecată.
Atenţie! Prevederile proiectului legislativ NU se aplică. Din moment ce Camera Deputaților, ca For decizional, a respins proiectul, acesta și-a încetat traseul legislativ.