Miercuri au fost anunțate rezultatele procesului de selecție în cadrul programului România Start-up Plus, prin intermediul cărora se vor acorda subvenții de 40.000 de euro persoanelor interesate să înregistreze noi întreprinderi.
Fondurile acordate pentru înființarea noilor afaceri prin intermediul Romania Start-Up Plus vor fi disponibile unei varietăți foarte mari de beneficiari, precum șomeri, persoane inactive, salariați, dar și alte categorii de persoane.
Prin urmare, indiferent în ce categorie te vei regăsi, poți fi eligibil pentru a primi subvenția acordată prin Romania Start-Up Plus.
Persoanele care se regăsesc în categoria persoanelor ce formează grupul țintă al acestui program pot urma cei zece pași detaliați mai jos pentru înscrierea la activitățile proiectelor și primirea ajutorului financiar de 40.000 de euro:
1. Urmărește lista beneficiarilor selectați pentru finanțare în regiunea în care ai domiciliul sau reședința
AM POCU a publicat ieri lista intermediară a cererilor de finanțare care au fost aprobate în etapa de evaluare tehnică şi financiară pentru apelul de proiecte România Start-up Plus, iar toate proiectele declarate admise în urma finalizarii procesului de evaluare vor semna contractele de finanțare.
Pentru a te înscrie gratuit la cursurile de antreprenoriat și a participa la selecția planurilor de afaceri ce urmează să primească până la 40.000 de euro va trebui să urmărești proiectele aprobate în regiunea în care ai domiciliul sau reședința.
Lista proiectelor câștigătoare este disponibilă aici sau la finalul articolului de unde se poate descărca gratuit.
2. Urmărește anunțurile privind selectarea persoanelor din grupul țintă în vederea înscrierii la cursurile de antreprenoriat
Organizațiile selectate să implementeze programele de spijinire a antreprenoriatului vor fi obligate să anunțe selecția persoanelor pentru demararea cursurilor de antreprenoriat.
Grupul țintă este format din:
- șomeri,
- persoane inactive,
- salariați,
- alte categorii de persoane care își propun să înființeze o afacere non-agricolă în mediul urban.
Administratorul schemei de antreprenoriat va selecta cel puțin 300 de persoane aparținând uneia sau mai multor categorii de grup țintă. Cu cât te vei înscrie mai repede, cu atât șansele tale sunt mai mari.
3. Vei participa la un curs de dezvoltare a competențelor antreprenoriale
Participarea la acest curs va fi gratuită, va avea o durată de cel puțin 40 de ore, iar la finalul său vei susține un examen final.
Promovarea lui îți va garanta eliberarea unui certificat de absolvire recunoscut ANC pentru dobândirea competențelor antreprenoriale.
4. Vei elabora un plan de afacere pentru ideea ta de proiect
Planurile de afaceri supuse procesului de selecție vor include minimum următoarele elemente:
- descrierea afacerii și a strategiei de implementare a planului de afaceri (obiective, activități, rezultate, indicatori);
- analiza SWOT a afacerii;
- schema organizatorică și politica de resurse umane;
- descrierea produselor/ serviciilor/ lucrărilor care fac obiectul afacerii;
- analiza pieței de desfacere și a concurenței;
- strategia de marketing;
- proiecții financiare privind afacerea
Activitățile de comerț nu vor putea depăși 20% din numărul total al planurilor de afaceri finanțate, astfel că te poți orienta către activități de servicii, sau producție, pentru a-ți crește șansele de a primi subvenția de 40.000 de euro.
Planul tău de afaceri trebuie să fie unic!
Nu vor fi finanțate două sau mai multe planuri de afaceri, propuse de persoane diferite, identice sau cu un grad foarte mare de asemănare.
5. Vei face practică în cadrul unei întreprinderi partenere a administratorului schemei de antreprenoriat
Persoanele ale căror planuri de afaceri au fost selectate în vederea acordării ulterioare a ajutorului de minimis, în cadrul întreprinderilor pe care le vor înființa, vor efectua, obligatoriu, câte un stagiu de practică de minimum 40 de ore, organizat în cadrul unei întreprinderi existente, funcționale, a cărei activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN cu cea aferentă planului de afaceri selectat.
6. Vei fi sprijinit pentru demararea proiectului
După ce ai finalizat stagiul de practică, vei beneficia de asistență din partea administratorului schemei de antreprenoriat pentru punerea în aplicare a planului tău de afaceri.
Societatea comercială pe care o vei înființa va trebui să aibă sediul social și eventualele puncte de lucru în spațiul urban.
7. Vei primi o primă tranșă de 30.000 de euro
Acești bani pot fi folosiți pentru demararea afacerii și susținerea unor cheltuieli specifice proiectului tău:
- închirierea unui spațiu pentru producție / servicii
- achiziția de mobilier și echipamente
- plata utilităților
- plata salariilor și a contribuțiilor sociale
- realizarea unui site de prezentare
- promovare, reclamă, publicitate
- achiziția de materii prime
- etc.
8. Vei crea două locuri de muncă
Tot în această etapă trebuie să creezi două locuri de muncă, în termen de maximum șase luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis.
9. Vei primi tranșa a doua în sumă de 10.000 de euro
Pentru a primi tranșa a doua, trebuie să realizezi venituri de 9.000 de euro într-un interval de 12 luni de la demararea activității.
În cazul în care nu realizezi acest obiectiv, tranșa a doua nu va fi acordată, dar nici nu se recuperează prima tranșă deja încasată.
Persoanele fizice care înființează afaceri nu trebuie să aibă calitatea de asociați majoritari în structura altor întreprinderi, la data semnării contractului de subvenție.
10. Vei fi monitorizat timp de șase luni
După înființare, întreprinderile nou create trebuie să-și continue activitatea pentru o perioadă de minimum 18 luni, respectiv șase luni după primirea finale a ajutorului nerambursabil.
În aceste șase luni, va trebui să asiguri menținerea celor două locuri de muncă nou-create.