MT a publicat miercuri, pe site-ul propriu, etapele pe care trebuie să le urmeze un turist păgubit, astfel încât acesta să obțină despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism.
Astfel, în primul rând, turistul trebuie să notifice în scris agenţia să îi ramburseze suma achitată, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile de la data încheierii/derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
Apoi, turistul trebuie să anunțe asigurătorul în legătură cu solicitarea adresată agenției privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de cinci zile calendaristice de la data primirii confirmării de primire.
Dacă în termen de 15 zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către agentia de turism, turistul nu primește sumele solicitate de la agentie, are loc evenimentul asigurat. În alte zece zile de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite asigurătorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.
În esență, documentele justificative constau în:
- contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
- confirmările de primire precizate mai sus;
- fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
- fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Despăgubirea acordată de asigurator reprezintă echivalentul sumei achitate de turist către agenţie, în limita sumei asigurate. Despăgubirea se va plăti de către asigurator în termen de 30 zile de la primirea documentelor justificative trimise de turist.
Recomandăriile ministerului vin în contextul în care mai mulți turiști români aflați în străinătate, în vacanțe cumpărate prin intermediul agenției Omnia Turism, au întâmpinat dificultăți, după ce conturile bancare ale companiei au fost blocate, ca urmare a decesului proprietarului agenției. Totodată, reprezentanții instituției le recomandă celor care au achiziționat pachete de servicii turistice prin intermediul acestui turoperator să nu se mai deplaseze la destinație, chiar dacă biletele de avion au fost achitate.
Comentarii articol (1)