CONTRACT DE COMERCIALIZARE
Art. 1. Partile contractante
S. C. ...................... S.R.L. cu sediul in ............................, str. ........., nr. ......., inmatriculat la Registrul Comertului sub nr. ....., cod fiscal .............., cont nr. .............. deschis la Banca ..........., reprezentata prin ....................., in calitate de Agentie de turism
si
Dl. /d-na .................... cu domiciliul in ............................., str. ............, nr. ......., identificat cu act de identitate seria ......... nr. .............., in calitate de BENEFICIAR
Art. 2. OBIECTUL CONTRACTULUI
Prin prezentul contract AGENTIA DE TURISM vinde BENEFICIARULUI un pachet de servicii turistice ce contine: .................... in perioada ................
Art. 3. PRETUL SI MODALITATEA DE PLATA
Pretul pachetului de servicii turistice este de .................. si include transportul, cazarea, masa, taxa pentru obtinerea vizei etc.
Plata se va face in numerar, la data incheierii prezentului contract.
Art. 4. Agentia de turism este obligata:
- sa depuna dosarul BENEFICIARULUI pentru obtinerea vizei;
- sa asigure transportul BENEFICIARULUI cu ......................, respectand itinerariul propus prin pachetul de servicii turistice;
- sa asigure conditiile de cazare, masa, agrement etc. ce fac obiectul pachetului de servicii turistice.
Art. 5. Agentia de turism garanteaza indeplinirea tuturor obligatiilor sale asumate prin contract cu polita de asigurare nr ......... anexata la prezentul.
Art. 6. BENEFICIARUL se obliga sa isi indeplineasca obligatiile de plata.
Art. 7. In cazul in care, din motive temeinice, BENEFICIARUL nu va beneficia de pachetul de servicii achizitionat, are la dispozitie urmatoarele posibilitati:
- sa cesioneze drepturile si obligatiile ce-i revin din prezentul contract;
- sa i se returneze pretul pachetului de servicii, cu exceptia taxei de viza;
Art. 8. FORTA MAJORA
Situatiile de forta majora (cutremur, inundatii, calamitati sau situatii asimilate fortei majore, interdictii legale sau situatii ce nu depind nemijlocit de una dintre parti) vor fi notificate de catre partea care le invoca in termen de 5 zile de la data aparitiei. Forta majora exonereaza de raspundere partea care o invoca. Incetarea cazului de forta majora determina reluarea obligatiilor de catre partea care l-a invocat.
Art. 9. LITIGII
Eventualele litigii ce decurg din derularea prezentului contract vor fi solutionate pe cale amiabila, iar in caz de nerezolvare a acestora, partile se vor adresa instantelor competente.
Art. 10. DISPOZITII FINALE
Prezentul contract s-a incheiat azi ..........., in doua exemplare, cate unul pentru fiecare parte.
AGENTIA DE TURISM,
BENEFICIAR,
ANEXÃ
CONDITII DE ASIGURARE privind rambursarea cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre turisti, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism
1. Definitii
1.1. Agentia de turism - unitatea specializata care ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
1.2. Asiguratul - societatea comerciala inregistrata in Romania, titulara licentei de turism pentru agentia de turism.
1.3. Beneficiarul - turistul.
1.4. Cheltuielile de repatriere - cheltuielile efectuate de turist dupa intreruperea de catre asigurat a derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul sa se poata intoarce la punctul originar de plecare din Romania, in conditii de confort si pret similare celor contractate.
1.5. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice - acordul de vointa dintre asigurat si turist, care are ca obiect cumpararea unui pachet de servicii turistice de catre turist si eliberarea documentelor de plata si a documentelor de calatorie de catre asigurat.
1.6. Dauna - prejudiciul financiar suferit de turist.
1.7. Debitul - sumele achitate si/sau cheltuielile de repatriere.
1.8. Despagubirea - suma datorata de asigurator beneficiarului in urma producerii evenimentului asigurat.
1.9. Certificatul de asigurare - documentul emis de asigurator in favoarea fiecarui beneficiar, prin care se atesta valabilitatea asigurarii.
1.10. Evenimentul asigurat - neplata debitului de catre asigurat ca urmare a insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.
1.11. Falimentul - procedura judiciara de executare silita a bunurilor din averea asiguratului, in scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
1.12. Insolvabilitatea - situatia in care asiguratul nu achita debitul in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de catre acesta a documentelor justificative de la turist sau intrerupe unilateral acordarea serviciilor.
1.13. Licenta de turism - documentul prin care se atesta capacitatea asiguratului de a comercializa servicii turistice in conditii de calitate si siguranta pentru turisti.
1.14. Pachetul de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume transport, cazare si alte servicii, fara legatura cu transportul sau cazarea sau care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea.
1.15. Suma asigurata - valoarea pentru care se incheie asigurarea, inscrisa in formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
1.16. Sumele achitate - contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii platite de acesta in conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu asiguratul.
1.17. Turistul - orice persoana care cumpara sau care se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - contractant principal - sau orice alta persoana in numele careia contractantul principal se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - alti beneficiari - sau orice persoana in favoarea careia contractantul principal sau alti beneficiari cedeaza pachetul de servicii turistice - cesionarul.
2. Obiectul politei de asigurare
2.1. Obiectul prezentei polite de asigurare este acoperirea de catre asigurator a riscului de neplata a debitului pe care il are asiguratul fata de turist (beneficiarul asigurarii), in temeiul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu acesta, in cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.
2.2. Asiguratorul accepta ca, in schimbul primelor de asigurare incasate de la asigurat, sa garanteze turistului - beneficiar al asigurarii - plata debitului in cazul insolvabilitatii sau falimentului asiguratului.
3. Excluderi
3.1. Asiguratorul nu datoreaza despagubiri pentru:
- daune rezultate din alte cauze decat insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
- alte sume solicitate de turist in afara celor privind cheltuielile de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre acesta;
- cheltuielile efectuate de turist inainte de inceperea derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice (vaccinari, taxe de aeroport);
- sumele achitate de catre turist, pe care asiguratul nu este obligat sa le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
- daune generate de forta majora invocata de asigurat, dovedita cu documente emise de autoritatile publice competente. Prin caz de forta majora se intelege imprejurarile care au intervenit dupa incheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevazute si inevitabile pentru parti;
- frauda, rea-intentie sau rea-credinta din partea turistului sau a reprezentantilor acestuia;
- daune rezultate din orice consecinta a razboiului, invaziei, actelor de agresiune straina (fie ca razboiul este declarat sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, lovitura de stat;
- daune rezultate din vina turistului.
4. Suma asigurata
4.1. Suma asigurata reprezinta limita raspunderii pe care asiguratorul o are pentru fiecare turist (beneficiar al prezentei asigurari) si este egala cu pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
4.2. Suma asigurata in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice este mentionata in formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
4.3. Suma asigurata in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice este exprimata in moneda respectivului contract (lei sau valuta).
5. Perioada de asigurare si perioada de raspundere
5.1. Perioada de asigurare este mentionata in polita de asigurare.
5.2. Perioada de raspundere in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice incepe la data semnarii respectivului contract si a primirii de catre turist a certificatului de asigurare, conform formularului de avizare (anexa nr. 2 la polita).
5.3. Perioada de raspundere in cazul fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice avizat catre asigurator inceteaza in una dintre urmatoarele situatii, indiferent care dintre acestea intervine mai intai:
- finalizarea derularii pachetului de servicii turistice, conform contractului respectiv;
- rezilierea contractului respectiv;
- plata integrala a debitului de catre asigurat sau de catre un tert; in cazul platii partiale, raspunderea asiguratorului se diminueaza in mod corespunzator;
- plata despagubirii datorate de catre asigurator.
6. Prima de asigurare
6.1. Cota de prima de asigurare este precizata in polita de asigurare si se aplica la suma asigurata.
6.2. Prima de asigurare este platita de catre asigurat in aceeasi zi in care a fost transmis formularul de avizare (anexa nr. 2 la polita).
6.3. Prima de asigurare este platita in aceeasi moneda in care este exprimata suma asigurata.
7. Fransiza
7.1. Fransiza este partea de risc ramasa in raspunderea turistului, exprimata ca procent din suma asigurata, si se deduce din fiecare dauna.
7.2. Fransiza este precizata in polita de asigurare si in certificatul de asigurare.
8. Obligatiile asiguratului
8.1. Asiguratul are obligatia de a intocmi si de a transmite asiguratorului cel putin o data pe saptamana formularele de avizare (anexa nr. 2 la polita) cuprinzand contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiate in saptamana precedenta.
8.2. Asiguratul are obligatia de a intocmi corect si complet fiecare formular de avizare transmis asiguratorului.
8.3. Asiguratul are obligatia de a plati prima de asigurare aferenta formularelor de avizare, in numerar sau prin virament bancar, in moneda contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice (lei sau valuta), cel mai tarziu in ziua in care a fost transmis formularul de avizare.
8.4. Asiguratul are obligatia de a informa turistul in legatura cu conditiile de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de catre turist si/sau a cheltuielilor de repatriere si de a inmana acestuia, in momentul semnarii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, un certificat de asigurare (anexa nr. 3 la polita) in care se mentioneaza drepturile si obligatiile turistului.
8.5. Asiguratul are obligatia de a intocmi contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice in conformitate cu prevederile legilor romanesti in vigoare in acel moment.
8.6. Asiguratul are obligatia de a mentiona in contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice numarul certificatului de asigurare care a fost inmanat turistului.
8.7. Asiguratul are obligatia de a gestiona in mod corespunzator stocul de certificate de asigurare primite din partea asiguratorului si de a justifica pe baza de documente stocul existent in orice moment in cazul in care asiguratorul va solicita in scris acest lucru.
8.8. Asiguratul are obligatia de a informa asiguratorul in legatura cu orice modificare intervenita in unul dintre urmatoarele elemente: denumire, forma juridica, sediu, telefon, structura actionariat, licenta de turism, brevete de turism.
9. Obligatiile asiguratorului
9.1. Asiguratorul are obligatia de a aproviziona ritmic si in cantitati suficiente asiguratul cu certificate de asigurare care sa fie inseriate si care sa cuprinda cel putin drepturile si obligatiile turistului. Aprovizionarea cu certificate de asigurare se va face periodic, dupa primirea de catre asigurator a formularelor de avizare, din care sa rezulte certificatele de asigurare emise catre turisti si stocul de certificate de asigurare din gestiunea asiguratului. Numarul de certificate de asigurare care vor fi transmise asiguratului va fi in functie de numarul de certificate emise in saptamana precedenta si de numarul de certificate existente in stoc.
9.2. Asiguratorul are obligatia de a plati despagubirea pe baza documentelor justificative mentionate la pct 10.6 si pe certificatul de asigurare, in conditiile prezentei polite de asigurare.
10. Constatarea daunelor si plata despagubirilor
10.1. In cazul in care asiguratul nu efectueaza repatrierea turistului, turistul are obligatia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie asiguratorul nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania, in conditiile prezentei polite de asigurare.
10.2. In cazul in care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele justificative catre asigurat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia sa pastreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
10.3. Turistul are obligatia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazute la pct. 10.2.
10.4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
10.5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire insotita de documentele justificative.
10.6. Documentele justificative contin, dar nu se limiteaza la:
- contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
- certificatul de asigurare;
- confirmarile de primire precizate la pct. 10.2, 10.3 si 10.5;
- fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
- fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
10.7. Despagubirea nu poate depasi suma asigurata conform fiecarui contract de comercializare a pachetului de servicii turistice.
10.8. Din despagubire se scade fransiza mentionata pe polita.
10.9. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist.
10.10. Despagubirea va fi platita in aceeasi moneda in care a fost platita prima de asigurare.
10.11. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.
11. Dispozitii finale
11.1. Prin plata despagubirii si in limita acesteia, asiguratorul se subroga in toate drepturile turistului impotriva asiguratului si este mandatat sa foloseasca toate mijloace legale pentru executarea silita a asiguratului.
11.2. Asiguratorul are dreptul de a rezilia prezenta polita in oricare dintre urmatoarele cazuri:
- aparitia unui eveniment asigurat conform prezentei polite;
- plata de despagubiri la unul sau mai multe contracte de comercializare a pachetelor de servicii turistice datorita insolvabilitatii sau falimentului asiguratului;
- ridicarea de catre autoritatea competenta a licentei de turism aferenta asiguratului.
Asiguratorul este raspunzator in continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor inainte de data rezilierii.
11.3. Asiguratorul are dreptul de a suspenda prezenta polita in oricare dintre urmatoarele cazuri:
- suspendarea de catre autoritatea competenta a licentei de turism aferenta asiguratului;
- nerespectarea obligatiilor asumate de asigurat prin prezenta polita.
Asiguratorul este raspunzator in continuare exclusiv pentru certificatele de asigurare eliberate turistilor inainte de data suspendarii.
11.4. Daca debitul este obiectul unui litigiu in justitie intre turist si asigurat, sentinta definitiva va fi respectata, cu conditia indeplinirii prevederilor prezentei polite.
11.5. Prezentele clauze contractuale sunt completate de legislatia din Romania.
11.6 Orice litigiu rezultat din interpretarea si/sau executarea prezentei polite se solutioneaza pe cale amiabila sau, daca nu este posibil astfel, de catre instantele de judecata competente din Romania.
Certificat de asigurare Nr. ..........
privind rambursarea sumelor achitate de turist si/sau a cheltuielilor de repatriere in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism
Prin prezentul certificat asiguratorul se obliga sa ramburseze turistului sumele achitate si/sau cheltuielile de repatriere in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism, in conditiile mentionate mai jos.
Definitii
1. Agentia de turism - unitatea specializata inregistrata in Romania, care ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora.
2. Asiguratorul - societatea de asigurari care incheie cu asiguratul o polita de asigurare privind rambursarea sumelor achitate de turist si/sau a cheltuielilor de repatriere in cazul insolvabilitatii sau al falimentului asiguratului si care emite prezentul certificat.
3. Asiguratul - societatea comerciala inregistrata in Romania, titulara licentei de turism pentru agentia de turism.
4. Beneficiarul - turistul.
5. Cheltuielile de repatriere - cheltuielile efectuate de turist dupa intreruperea de catre asigurat a derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, pentru ca turistul sa se poata intoarce la punctul originar de plecare din Romania in conditii de confort si pret similare celor contractate.
6. Contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice - acordul de vointa dintre asigurat si turist, care are ca obiect cumpararea unui pachet de servicii turistice de catre turist si eliberarea documentelor de plata si a documentelor de calatorie de catre asigurat.
7. Despagubire - suma datorata de asigurator beneficiarului in urma producerii evenimentului asigurat.
8. Falimentul - procedura judiciara de executare silita a bunurilor din averea asiguratului, in scopul acoperirii datoriilor comerciale ale acestuia.
9. Insolvabilitatea - situatia in care asiguratul nu achita debitul in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la primirea de catre acesta a documentelor justificative de la turist.
10. Pachetul de servicii turistice - combinatia prestabilita a cel putin doua dintre urmatoarele trei grupe de servicii, cu conditia ca durata neintrerupta a acestora sa depaseasca 24 de ore sau sa cuprinda o innoptare, si anume transport, cazare si alte servicii fara legatura cu transportul sau cazarea ori care nu sunt accesorii ale acestora si care reprezinta o parte semnificativa a pachetului de servicii turistice, cum ar fi alimentatie, tratament balnear, agrement si altele asemenea.
11. Sumele achitate - contravaloarea serviciilor turistice neprestate turistului, servicii platite de acesta in conformitate cu contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiat cu asiguratul.
12. Turistul - orice persoana care cumpara sau care se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - contractant principal - sau orice alta persoana in numele careia contractantul principal se angajeaza sa cumpere pachetul de servicii turistice - alti beneficiari - sau orice persoana in favoarea careia contractantul principal sau alti beneficiari cedeaza pachetul de servicii turistice - cesionarul.
Obligatiile turistului in caz de dauna
1. In cazul in care asiguratul nu efectueaza repatrierea turistului, turistul are obligatia de a anunta imediat asiguratorul prin telefon, fax sau e-mail. In aceasta situatie asiguratorul nu are obligatia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a o rambursa dupa intoarcerea turistului in Romania.
2. In cazul in care turistul solicita de la asigurat rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie sa trimita documentele justificative catre asigurat prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Turistul are obligatia de a pastra fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita asiguratului rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data incheierii derularii pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
3. Turistul are obligatia de a notifica asiguratorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire in legatura cu solicitarea adresata asiguratului privind rambursarea sumelor achitate si/sau a cheltuielilor de repatriere, in termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmarii de primire prevazuta la pct. 2.
4. In cazul in care, in termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmarii de primire a documentelor justificative de catre asigurat, turistul nu a primit sumele solicitate de la asigurat, are loc evenimentul asigurat.
5. In termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat turistul are obligatia de a transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, cererea de despagubire, insotita de documentele justificative.
6. Documentele justificative contin, dar nu se limiteaza la:
- contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
- certificatul de asigurare;
- confirmarile de primire precizate la pct. 2, 3 si 5;
- fotocopiile de pe documentele de plata a avansului (chitante, ordine de plata etc.), in cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
- fotocopiile de pe documentele de transport si cazare, in cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere.
Calcularea si plata despagubirilor
1. Despagubirea nu poate depasi pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
2. Din despagubire se scade o fransiza de 5% din pretul contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, suma care ramane in raspunderea turistului.
3. Despagubirea va fi platita in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de catre asigurator a documentelor justificative de la turist.
4. Despagubirea va fi platita in moneda contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice.
5. In cazul in care dupa plata despagubirii asiguratul plateste debitul catre turist, turistul are obligatia de a restitui asiguratorului despagubirea primita, in termen de 5 (cinci) zile lucratoare de la primirea de la asigurat a sumelor reprezentand debitul.
Excluderi
Asiguratorul nu datoreaza despagubiri pentru:
1. daune rezultate din alte cauze decat insolvabilitatea sau falimentul asiguratului;
2. alte sume solicitate de turist in afara celor privind cheltuielile de repatriere si/sau a sumelor achitate de catre acesta;
3. cheltuielile efectuate de turist inainte de inceperea derularii contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, care nu sunt incluse in pretul pachetului de servicii turistice (taxa de viza, vaccinari, taxe de aeroport);
4. sumele achitate de turist pe care asiguratul nu este obligat sa le restituie conform contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice;
5. daune generate de forta majora invocata de asigurat, dovedita cu documente emise de autoritatile publice competente. Prin caz de forta majora se intelege imprejurarile care au intervenit dupa incheierea contractului de comercializare a pachetului de servicii turistice, ca urmare a unor evenimente extraordinare, neprevazute si inevitabile pentru parti;
6. frauda, rea-intentie sau rea-credinta din partea turistului sau a reprezentantilor acestuia;
7. daune rezultate din orice consecinta a razboiului, invaziei, actelor de agresiune straina (fie ca razboiul este declarat sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, lovitura de stat;
8. daune rezultate din vina turistului.
Comentarii articol (0)