Angajații din România de a căror pricepere depind afaceri uriașe
Sunt mai puţin de 100 de specialişti, iar de priceperea lor depind afaceri de milioane de euro, adică activitate portului Constanţa. Piloţii maritimi poartă pe umeri o răspundere uriaşă. Ei sunt cei care aduc în siguranță toate vapoarele la cheu. Ştiu danele portului ca pe propriul buzunar şi ar putea naviga cu ochii închişi, dacă ar fi nevoie.
La astfel de riscuri se supun piloții în drumul spre navele pe care trebuie să le preia din larg. Mare agitată, vânt, ploaie. Indiferent de condiții, dacă nu sunt ei la timonă, vaporul nu intră în port. Îl însoţim în misiune pe unul dintre cei mai experimentaţi piloţi ai Constanţei. Trebuie să ajungă la bordul unui mineralier lung de 225 de metri, cu o încărcătură de peste 70 de mii de tone de cărbune.
Sergiu Floca, pilot maritim: Pilotul este un ofițer de cursă lungă, perfect cunoscător al zonei de navigație, expert în manevrarea navei, care-și pune însușirile la dispoziția comandantului acesteia, astfel încât nava să ajungă în deplină siguranță în locul de acostare.
Noi condiţii pentru accesarea fondurilor europene - opinii împărţite în UE
Liderii europeni, reuniţi vineri la un summit informal la care discută despre bugetul UE post-Brexit, sunt divizaţi în privinţa ideii de introducere a unor noi condiţii pentru accesarea fondurilor europene, cum ar fi acceptarea redistribuirii migranţilor sau situaţia statului de drept, relatează agenţiile dpa şi AFP.
Acest summit este doar începutul unei lungi dezbateri despre cadrul bugetar multianual al UE pentru perioada 2021-2027, principala problemă fiind golul de 13-15 miliarde de euro anual pe care Brexit-ul îl va lăsa în acest buget prin pierderea contribuţiei Marii Britanii.
Comisia Europeană a propus umplerea parţială a acestui gol prin creşterea contribuţiilor naţionale, dar şi prin realizarea de economii. Însă această perspectivă a diminuării bugetului comunitar îngrijorează ţările est-europene, care se tem de o diminuare a fondurilor alocate în cadrul Politicii de Coeziune, ţinând cont de priorităţile pe care executivul comunitar le are acum în vedere (competitivitatea, migraţia, apărarea, combaterea terorismului, etc.) şi faptul că unele ţări contributoare nete la bugetul UE, respectiv Austria, Olanda, Suedia şi Danemarca, refuză să-şi majoreze contribuţiile.
RATB desființează casele de bilete
Casele de bilete ale regiei de transport public Bucureşti încep să fie înlocuite cu automate. Cinci aparate sunt deja amplasate şi încep să funcţioneze săptămâna viitoare la Gara de Nord, Bucur Obor, Piaţa Sudului, Unirii şi Romană.
Directorii RATB nu s-au hotărât încă ce vor face cu cei 250 de casieri, dar au anunţat că niciunul nu va fi concediat.
În prezent, în Bucureşti sunt 2.500 de staţii şi doar 126 de case de bilete, multe deschise până la prânz.
Comentarii articol (0)