Nereparat de 80 de ani. Podul Constanța, un pericol pentru o treime dintre bucureșteni
Cad bucăţi din Podul Constanţa, pe sub care trece, zilnic, o treime din Bucureşti, plus locuitorii din Chitila, Mogoşoaia, Buftea şi tot traficul spre şi dinspre Târgovişte. Cu fiecare tren de mare viteză care trece pe şinele de deasupra, podul - care n-a mai văzut reparaţii serioase din anii 80 - devine tot mai şubred. Pilonii de susţinere ai construcţiei se sfărâmă, iar armătura din fier beton a ieşit, deja, la suprafaţă. Dar nimeni nu pare să se grăbească cu reparaţiile.
„Uitați că trece tramvaiul acum, cum vibrează iar bucățile se desprind de la vibrația tramvaielor. Vă dați seama ce accentuare avem când trece trenul pe deasupra pasajului”, explică Dan Trifu, președinte Eco Civica.
Construit în 1938, Podul Constanța a ajuns spaima inginerilor în construcții, care prevestesc un scenariu catastrofal, dacă pasajul nu intră urgent în reparaţii capitale.
„Sunt aici patru stâlpi cu templierii, care au rolul de a ține legată armătura a stâlpului de rezistență au corodat total și s-au desprins. Sunt acțiuni de corodare chiar avansată plus distrugerea avansată a stâlpului de beton. S-ar ajunge la un colaps a structurii de rezistență, poate produce deraierea sau chiar la surprinderea acestor mașini dacă anumite grinzi cad”, spune Camil Dorofte, președinte Liga Studenților de la Facultatea de Construcții București.
Ce trebuie să știe șoferii care merg la mare, în minivacanța de 1 mai, pe A2
Autostrada Soarelui e plină de gropi pe o distanţă de 26 de kilometri, iar riscul de accidente e mare atunci când se circulă cu 130 de kilometri la oră. Pentru că se apropie vacanţa de 1 mai, Compania de Drumuri a început peticirea drumului, în regim de urgenţă. Asfaltarea propriu-zisă va începe abia la sfârşitul anului.
„Aproape 30 de kilometri din A2 Bucureşti-Constanţa sunt pline de gropi. Poliţia a recomandat celor de la autostrăzi să închidă această porţiune sau să o repare”, relatează Laurențiu Rădulescu, jurnalist Digi24.
Aşa că dimineaţă a început marea asfaltare. Cu doar o săptămână înainte de deschiderea sezonului estival, pe principalul drum spre mare lucrează, de zor, 10 muncitori. Decopertează autostrada ca pe vremuri. Cu târnăcoape şi lopeţi. Câţiva vin din urmă, la mătură.
„Cred că suntem pe la kilometrul 20-25. Am găsit şi primele lucrări. Undeva în faţă se munceşte.
S-au făcut şi ceva plombări. Asta e o gaură în autostradă”, mai transmite jurnalistul Digi24.
Paradox. Când turbinele eoliene consumă mai mult decât produc
Sectorul energetic din România s-a confruntat azi cu o situaţie mai puţin obişnuită. În loc să producă, turbinele eoliene au ajuns să fie consumatoare de energie electrică.
Deşi pot asigura 20% din producţia naţională de electricitate, în această dimineaţă turbinele eoliene consumau 14 MegaWați, adică 0,2% din producţia totală, potrivit datelor postate în timp real pe site-ul Transelectrica.
Situaţia este destul de rară şi are loc de obicei atunci când vântul bate foarte puţin sau deloc, iar consumul de energie este cel necesar pentru instalaţiile eoliene.
Comentarii articol (0)