Bugetul disponibil în acest an va permite finanțarea a zece mii de afaceri debutante, fiecare antreprenor putând solicita până la 200.000 de lei nerambursabili pentru decontarea cheltuielilor pentru realizarea investiției.
Prin acordarea acestor fonduri nerambursabile, statul urmărește crearea a peste 20.000 de noi locuri de muncă în economie, în special în domeniul producției, a activităților de IT sau a industriilor creative.
Ideile de afaceri cu cele mai mari șanse de a primi finanțare nerambursabilă în cursul anului 2018 sunt cele din sfera producției de bunuri, iar dintre acestea, articolul de astăzi va prezenta etapele înființării unei cofetării prin intermediul programului Start-up Nation.
1. Estimarea șanselor de finanțare
Înainte de a face demersuri costisitoare, precum înființarea unei micoîntreprinderi sau semnarea unui contract de consultanță în vederea pregătirii proiectului, antreprenorii ar trebui să se preocupe de estimarea cât mai precisă a șanselor de finanțare.
Acest lucru se poate face în mod gratuit astfel:
- prin studierea schemei de implementare publicate în dezbatere publică la finalul lunii martie;
- prin analiza listei proiectelor selectate pentru finanțare în cursul anului trecut;
- prin contactarea unei firme de consultanță, acest serviciu fiind oferit gratuit de către cei mai mulți dintre consultanți.
Pentru a păstra șanse de finanțare ridicate, cofetăria ar trebui să îndeplinească următoarele condiții:
- crearea a cel puțin două noi locuri de muncă, după ce proiectul va fi aprobat;
- achiziția de utilaje și echipamente specifice (cuptoare, mixere, mașini de gătit, etc);
- includerea în proiect a unei componente inovative.
2. Înființarea unei microîntreprinderi
Pentru a putea accesa programul Start-up Nation în 2018, antreprenorii trebuie să înființeze la Oficiul Național al Registrului Comerțului o microîntreprindere nouă. Nu toate formele juridice sunt eligibile, ci doar cele de mai jos, conform ghidului solicitantului publicat recent în dezbatere publică:
- societăți comerciale;
- societăți cooperative;
- societăți cu răspundere limitată debutante.
Mai multe informații privind îndeplinirea condițiilor de eligibilitate de către solicitanți au fost oferite în cadrul unui articol anterior.
La înființarea microîntreprinderii, antreprenorul trebuie să includă în actul constitutiv sau statutul societății activitatea economică potrivită. În cazul unei cofetării, codul CAEN potrivit este 1071 - Fabricarea pâini; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie.
3. Stabilirea investiției necesare
Înființarea unei cofetării necesită utilaje și echipamente speciale, iar depunerea proiectului trebuie să fie însoțită și de oferte financiare pentru achizițiile planificate.
Echipamentele ce se vor achiziționa vor fi diferite, în funcție de specificul activității desfășurate. Cu toate acestea, printre echipamentele ce se vor regăsi în bugetul oricărei cofetării vom regăsi:
- mașini pentru fursecuri;
- mașini pentru creme;
- utilaje pentru măcinat nuci, migdale, etc;
- cuptoare;
- mașini pentru dozare și decorare a prăjiturilor;
- mobilier și instrumentar din inox.
Achizițiile propuse vor fi incluse în cadrul bugetului investiției, iar proiectul va fi însoțit de oferte financiare și tehnice. În cazul în care proiectul va fi aprobat, beneficiarul va trebui să implementeze planul de afaceri și să achiziționeze bunurile aprobate, respectând valoarea planificată a investiției.
4. Întocmirea planului de afaceri
Pentru a putea solicita acordarea unui ajutor financiar nerambursabil, antreprenorii trebuie să întocmească un plan de afaceri, prezentând în amănunt piața potențială, concurenții sau strategia de marketing ce va fi aplicată.
De asemenea, planul de afaceri trebuie să detalieze și necesitatea și oportunitatea realizării investiției. Prin urmare, se vor prezenta beneficiarii direcți și indirecți ai afacerii.
Mai multe detalii despre întocmirea planului de afaceri pot fi citite în acest articol.
5. Evaluarea și selectarea proiectelor
După ce sesiunea de depunere a proiectelor va fi închisă, cererile de finanțare vor fi analizate și evaluate conform cerințelor exprimate în ghidul solicitantului.
Proiectele depuse vor fi selectate pentru finanțare în funcție de punctajul obținut de acestea, în ordine inversă, în limita bugetului disponibil.
În cazul în care mai multe proiecte vor fi la egalitate de punctaj, se vor aplica criterii suplimentare de departajare, cel mai important fiind numărul de noi locuri de muncă ce vor fi create.
Atenție! Schema de finanțare Start-up Nation nu este încă activă. Pentru a intra în vigoare, proiectul schemei de minimis va trebui aprobat prin ordin de ministru. Depunerea proiectelor se va putea face la o dată ulterioară, ce nu a fost încă anunțată.
Comentarii articol (0)