Mirajul salariilor mari din IT
Mai puţin de 5.000 de tineri termină în fiecare an o facultate cu profil IT&C, insuficient pentru a acoperi necesarul de forţă de muncă de circa 30.000 de oameni în domeniu. O soluţie este reconversia profesională, a tinerilor şi maturilor pentru a lucra în acest domeniu bine plătit. Au apărut destul de multe şcoli care fac introducerea şi oferă o bază pentru a găsi un job măcar de entry level.
Aproape jumătate dintre românii care merg la cursuri particulare de IT se află în proces de reconversie profesională. Este şi cazul Cristinei. După ce a lucrat 5 ani într-o corporaţie, s-a hotărât să îşi schimbe cariera şi să lucreze în IT. Primul pas a fost un curs de programare.
Cristina Căliman 27 ani: A fost greu, a fost nevoie de efort. A trebuit să fiu prezentă să dau tot ce pot timp de 10 ore pe zi pentru a desluși tainele programării, dar nu a fost imposibil. Am reușit, în mai puțin de 6 luni, să trec din domeniul finaciar în domeniul IT având doar background economic.
De ce a decis instanța să interzică Uber în Cluj-Napoca
Uber ar putea fi interzis în Cluj-Napoca. Este decizia Tribunalului Comercial care, după cum se arată în motivare, a hotărât încetarea şi interzicerea serviciului de ride-sharing din cauza practicilor de concurenţă neloială.
Procesul a fost iniţiat la cererea Asociaţiei de Monitorizare Taxi Transilvania, încă din aprilie anul trecut. Uber a transmis în schimb că va ataca decizia Tribunalului Comercial Cluj, iar termenul în care poate face acest lucru este de 30 de zile.
În România, ca și în alte țări, Uber se confruntă cu furia taximetriștilor locali, dar și cu modificările pregătite de autorități.
Nemulţumiţi că pierd din ce în ce mai mulţi clienţi, în aprilie anul trecut, taximetriştii au organizat proteste de amploare în faţa sediului Guvernului împotriva Uber. Pe acest fond, şi primarul general al Capitalei a anunțat, la sfârşitul anului trecut, că intenționează să modifice regulile de desfășurare a transportului în regim de taxi în Capitală, făcând referire directă la serviciile de ride-sharing.
Metrorex a făcut un studiu de prefezabilitate pentru tronsonul Gara de Nord - Gara Progresul
Investiţia este estimată la 1,12 miliarde euro.
Consiliul Tehnico-Economic al Metrorex a aprobat studiul de prefezabilitate aferent Magistralei 4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Noul tronson de metrou va avea o lungime de circa 11 km, 14 staţii şi un depou, iar costul investiţiei este estimat la 1,12 miliarde euro, potrivit News.ro.
În continuarea studiului de prefezabilitate se efectuează studiul de fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019.
Comentarii articol (0)