Cartier-mamut în capitala Ardealului
În Cluj-Napoca, oraş aflat în topul localităţilor din România unde s-au construit cele mai multe locuinţe în ultimul an, se pregăteşte ridicarea unui nou cartier. Autorităţile locale au decis ca pe o suprafaţă de 24 de hectare să fie ridicat un imens cartier cu peste 120.000 de locuitori. Un cartier nou de aceste dimensiuni nu s-a mai ridicat la Cluj din 1960.
Oraşul în care s-au construit 1.600 de locuinţe doar în primele şase luni din 2018, cele mai multe după Bucureşti şi Ilfov, se pregăteşte ridicarea unui nou cartier. De data aceasta unul pe modelul celor ridicate în perioada comunistă, cu mii de apartamente.
Amenajat pe o suprafaţă de 24 de hectare, acesta va avea, potrivit autorităţilor locale, peste 120.000 de locuitori. Astfel, în momentul finalizării, va fi cel mai mare cartier al oraşului.
Oferta micilor agricultori români. Unde poți găsi legume curate şi gustoase
Roşii mari şi cărnoase, vinete ori ardei graşi, aceasta este doar o parte din oferta locală a micilor agricultori români. Produsele sunt net diferite de ceea ce găsim la vânzare: sunt legume curate şi gustoase, care câştigă tot mai mult teren în preferinţele cumpărătorilor sătui de produsele fade din import. Le găsim în magazinele de cartier sau în pieţe şi le recunoaştem după parfum şi apoi după aroma pe care le-o dau mâncărurilor. Unele sunt vândute pe internet cu livrarea la domiciliu, iar clienţii pot vedea online cum se coc în sere în timp real. Începem campania despre produsele româneşti cărora trebuie să le dăm o şansă în goana după o viaţă sănătoasă.
60% din consumul la nivel naţional este asigurat de producţia autohtonă de legume, iar viitorul este al fermelor de familie - doar acestea pot umple golul suplinit acum din importuri. Anul trecut au fost recoltate 3,7 milioane de tone de legume. Dintre care 862.000 de tone de roşii şi 172.000 de tone de castraveţi. Per total, deţinem o pondere de 7,3% din producţia UE de legume.
Urmările trenului deraiat la Craiova: poluarea nu a putut fi oprită
Acuzaţii după accidentul feroviar de la Craiova. Combustibilul scurs din vagoanele prăbuşite a ajuns într-un pârău, iar autorităţile de mediu spun firma care deţine trenul că nu a luat măsuri de stopare a poluării. În continuare, vagoanele răsturnate sunt tot acolo, iar ancheta este abia la început. Circulaţia pe calea ferată între Craiova şi Bucureşti este deviată, iar trenurile ajung la destinaţie după ore bune de întârziere.
Autorităţile de mediu acuză firma care deţine trenul deraiat că nu a luat măsurile necesare pentru stoparea poluării. Combustibilul scurs din vagoanele prăbuşite a ajuns în pârâul din apropiere, în ciuda intervenţiei zecilor de angajaţi ai Apelor Române. Iar firma privată care deţine locomotivele a trimis cu o zi întârziere o motopompă.
Comentarii articol (0)