Discuția se face în contextul în care firmele din România care au folosit până acum case de marcat cu jurnal tipărit sunt obligate să treacă la folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic.
Nedotarea la timp cu noile case de marcat este, firește, sancționabilă (amenzile sunt stabilite între 8.000 și 10.000 de lei). De curând însă, Guvernul a extins aplicarea Legii prevenirii nr. 270/2017 și în cazul amenzii pentru nedotarea cu astfel de case de marcat, astfel că cei care sunt prinși în nelegalitate (cu case de marcat cu jurnal tipărit) scapă prima oară de amendă.
Sunt și birouri notariale care au ales să folosească aparate de marcat, prin urmare, s-a pus întrebarea: sunt și acestea obligate să facă trecerea la noile aparate, cele cu jurnal electronic?
Dintr-o corespondență între UNNPR și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pe care am atașat-o acestui material, aflăm că notarii care au folosit până acum case de marcat au două opțiuni, în momentul de față, potrivit celor de la ANAF:
- fie să renunțe la calitatea de utilizator al caselor de marcat;
- fie să își păstreze calitatea, dar să se doteze cu noile tipuri de aparate de marcat și să se supună tuturor cerințelor legale în legătură cu acestea.
Prin urmare, în opinia celor de la ANAF, biroul notarial care dorește să utilizeze case de marcat trebuie să se supună automat legislației caselor de marcat electronice, cu toate drepturile și obligațiile ce decurg din lege.
Util: Ghidul Fiscului pentru înregistrarea noilor case de marcat