A doua ediție a programului Start-up Nation este lansată azi la ora 10:00, conform anunțului disponibil pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM).
La fel ca în prima ediție a programului, solicitanții eligibili sunt antreprenorii care înființează întreprinderi noi și solicită sprijin financiar nerambursabil pentru activități pe care nu le-au desfășurat prin intermediul altor întreprinderi mici și mijlocii (IMM) anul trecut sau în acest an.
Totuși, regulile privind departajarea proiectelor au fost modificate, astfel că noi criterii au fost introduse în grila de punctare a planurilor de afaceri.
Principalele modificări propuse în acest an au fost prezentate în articolul de aici, iar în cele ce urmează vor fi prezentate categoriile de beneficiari eligibili în cadrul sesiunii din acest an.
Forma juridică a solicitanților
Ajutorul financiar nerambursabil poate fi solicitat de societățile înființate după data de 30 ianuarie 2017 și care sunt organizate în baza:
- Legii societăților nr. 31/1990, cea mai des întâlnită formă juridică fiind cea a societăților cu răspundere limitată (SRL);
- Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri, respectiv SRL debutante (SRL-D);
- Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației.
Județul în care proiectul se realizează
În acest an a fost intrudus un criteriu nou de departajare a proiectelor depuse, respectiv densitatea IMM-urilor. Acest criteriu se calculează pentru fiecare județ în parte și vizează atât sediul social, cât și punctul de lucru la care se va realiza implementarea proiectului.
O societate înregistrată sau cu activitate preconizată a se desfășura în București, Ilfov sau Cluj va pierde 15 puncte, conform acestei condiții, în timp ce o firmă dintr-un județ cu o densitate mai scăzută a IMM-urilor ar urma să obțină acest punctaj suplimentar.
Antreprenorii care au falimentat alte firme sunt descurajați
Un alt criteriu de departajare a proiectelor depuse vizează asociații și acționarii societăților solicitante de fonduri nerambursabile. În cazul în care aceștia au avut în trecut calitatea de asociați unici sau administratori în firme ce au intrat în insolvență sau faliment în ultimii cinci ani (începând cu anul 2013), proiectele depuse de ei vor pierde 25 de puncte, făcând puțin probabilă obținerea finanțării de 200.000 de lei acordați prin Start-up Nation în acest an.
Alte reguli pentru accesarea programului Start-up Nation
În completarea regulilor de mai sus, schema de finanțare Start-up Nation menționează și alte criterii pentru accesarea fondurilor nerambursabile. Ele au figurat în procedura de implementare a programului în sesiunea din 2017 și vor fi păstrate și în acest an:
- asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
- sunt deja înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului la data depunerii proiectului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului;
- nu vor avea datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru la data semnării contractului de finanțare;
- nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000 euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică;
- să creeze cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată.