Noile case de marcat cu jurnal electronic pot ușura mult activitatea contribuabililor, cu condiția să fie alese corect, în funcție de specificul activității. Unul dintre primele criterii care trebuie avute în vedere se referă la portabilitatea aparatelor, este de părere Lyubomir Gerasimov, director general Daisy Tech, producător al caselor de marcat electronice Daisy.
„Există case de marcat fixe sau portabile. Cele fixe sunt mult mai potrivite pentru activități de birou, în timp ce casele de marcat portabile, de mici dimensiuni, sunt ideale pentru serviciile de transport sau de curierat„, a explicat Lyubomir Gerasimov pentru avocatnet.ro.
Totuși, cele mai important criteriu care trebuie luat în calcul este cel al funcționalității aparatului.
„Este important ca orice casă de marcat aleasă să aibă wi-fi, gprs, bluetooth și acumulator încorporat. Toate elementele de conectivitate vor asigura legătura dispozitivului cu serverele ANAF atunci când acestea vor fi funcționale, fără a mai fi nevoie de atașarea unui alt dispozitiv suplimentar. Toate modelele Daisy au aceste caracteristici”, spune mai departe directorul general de la Daisy Tech.
Ulterior, în funcție de specificul activității, un contribuabil poate alege o casă de marcat de mai mari sau mai mici dimensiuni. Spre exemplu, Daisy Tech are pe piața românească patru modele diferite, astfel încât, indiferent de tipul de activitate, există o casă de marcat potrivită în oferta producătorului.
„Pentru serviciile de curierat sau de transport de persoane, cea mai bună alegere este o casă de marcat portabilă, de mici dimensiuni. Daisy Compact S este cel mai mic dispozitiv fiscal din lume. Dimensiunile sale sunt puțin mai mari decât cele ale unui telefon inteligent, însă are caracteristici tehnice de top: GPRS, wi-fi, bluetooth, acumulator integrat, iar acesta se poate încărca folosind încărcătorul telefonului mobil”, explică Lyubomir Gerasimov.
„Pentru un salon de înfrumusețare, de exemplu, acolo unde contează în egală măsură designul elegant, Perfect M este o alegere inspirată. Funcționalitățile de top sunt dublate de un finisaj lucios al tastaturii, ceea ce adaugă stil și eleganță zonei de recepție„ mai spune producătorul caselor de marcat Daisy, care adaugă că, în cazul unui mic magazin alimentar, de exemplu, este important ca dispozitivul fiscal să aibă tastatura ergonomică și rezistentă, astfel că modelul Compact M, cu taste mari, de cauciuc, este cea mai bună alegere.
De unde să cumperi casele de marcat și ce servicii ar trebui să primești neapărat
Pe piață, există și o varietate largă de distribuitori autorizați să vândă aceste aparate, însă serviciile pe care ei le oferă variază substanțial: unii oferă doar casele de marcat electronice, alții acordă gratuit și service-ul pentru ele sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a aparatelor.
Cel mai important lucru de știut din acest punct de vedere este acela că există o listă publică cu distribuitori autorizați să vândă case de marcat electronice avizate tehnic și conforme cu reglementările impuse de Ministerul de Finanțe. Cumpărarea unei case de marcat electronice de la o unitate care nu apare pe această listă va atrage amenzi și sancțiuni din partea autorităților, aparatele respective nefiind avizate.
„Înainte de achiziție, orice cumpărător trebuie să se asigure că distribuitorul este unul autorizat, aflat pe lista aprobată conform reglementărilor impuse de Ministerul de Finanțe”, punctează Lyubomir Gerasimov, director general Daisy Tech, producător al caselor de marcat electronice Daisy, prezent pe piața din România, cu patru modele de aparate avizate de Finanțe, primul model primind autorizația ICI la finalul lunii mai 2018. Casele de marcat Daisy sunt disponibile prin Zeus Service, distribuitorul unic al caselor de marcat Daisy în țara noastră, care se se află pe lista distribuitorilor autorizați de MFP.
Referitor la serviciile conexe pe care firmele le pot primi odată cu achiziționarea unei case de marcat electronice, ar fi important să existe măcar asistență service, astfel încât comerciantul să știe unde poate apela în cazul unor probleme apărute cu casa de marcat cumpărată.
„Zeus Service, distributorul aparatelor noastre în România, oferă asistență în toate etapele, pornind de la consilierea pentru alegerea modelului adecvat de casă de marcat în funcție de specificul activității, până la fiscalizarea casei de marcat și, ulterior, la remedierea problemelor apărute în cursul utilizării casei de marcat”, mai spune Lyubomir Gerasimov.
Vă reamintim că lipsa noilor case de marcat poate fi sancționată, de la 1 noiembrie, cu sume cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei, iar firmelor le sunt confiscate sumele nejustificate și li se suspendă activitatea până-și schimbă casele de marcat și achită amenzile.
Comentarii articol (0)