Potrivit concluziilor studiului, experiența de cumpărare se traduce astfel:
- 7 din 10 respondenți au evaluat pozitiv nivelul reducerilor oferite;
- 8 din 10 respondenți au evaluat pozitiv calitatea produselor oferite;
- 8 din 10 respondenți au evaluat pozitiv rapiditatea livrării;
- 8 din 10 respondenți au evaluat negativ nivelul prețurilor.
Autorii studiului consideră că majoritatea cumpărătorilor au fost mulțumiți, din moment ce 86% dintre respondenți au declarat că nu au trimis înapoi produsele comandate și nici nu intenționează să facă acest lucru. Restul de 14% dintre respondenți au declarat că n-au fost mulțumiți de ceea ce au primit și au făcut retur (media produselor returnate este 3).
“Faptul că Black Friday este un fenomen în România nu mai trebuie demonstrat de câțiva ani. Însă acum se observă o tendință a clienților de a se informa mai mult înainte de a <<ochi>> produsele dorite, de a folosi comparatoare de prețuri, de a citi recenzii și de a respecta recomandările celor apropiați. În cadrul acestei campanii, cumpărăturile nu se mai fac din impuls, așa cum se întâmpla la edițiile trecute, iar oamenii își dau seama mai repede acum dacă prețurile practicate sunt mărite în mod artificial înainte de campaniile Black Friday, pentru a fi scăzute în luna noiembrie”, a declarat George Hari Popescu, Project Manager la TRUSTED.RO.
Șomerii promovează mai mult Black Friday 2019
Conform datelor din studiu, persoanele cu venituri medii și ridicate sunt mai dornice să facă cumpărături de Black Friday 2019 decât cele cu venituri mai scăzute (8,1 și 9,1 vs. 7,3).
„Paradoxal, persoanele care nu lucrează sunt într-o proporție mai ridicată promotori ai campaniei Black Friday decât cele care lucrează (56% vs. 38%)”, au precizat autorii cercetării.
Studiul a realizat și o comparație între achizițiile online și cele offline și una dintre concluzii este că respondenții recomandă mai curând magazinele de pe internet decât cele fizice.
„Cu toate acestea, faptul că ei au considerat că prețurile de Black Friday au fost mari arată că s-au documentat și au folosit comparatoare de prețuri, dar și că poate magazinele online au crescut artificial prețurile înainte de a le scădea de Black Friday”, au mai concluzionat autorii pe baza datelor din cercetare.
Studiul a fost realizat de Eureka Insights pentru TRUSTED.RO și este reprezentativ pentru populația urbană cu acces la internet. Cercetarea a fost realizată în perioada 1-10 decembrie 2018, pe 391 de persoane de peste 18 ani, din mediul urban, prin metoda CAWI (Computer-Assisted Web Interviews). Marja de eroare este de 5% pe un interval de încredere de 95%.
Comentarii articol (0)