Dacă până acum obligația legală de a realiza și publica un Raport sau o Declarație Non-financiară era limitată doar la entitățile de interes public cu un număr mediu de 500 de salariați, în urma modificării legislației ce transpune la nivel național Directiva UE 95/2014 privind raportarea non-financiară (Ordinul MFP nr. 1938/2016, modificat acum câteva luni de Ordinul MFP nr. 3456/2018), sfera aplicabilității acestei obligații a fost extinsă asupra tuturor companiilor care au peste 500 de salariați.
În contextul actual, în care firmele din România se află la începutul unui proces de transparentizare și de comunicare cu toate părțile interesate privind performanțele financiare, raportarea unor informații nefinanciare care să sprijine înțelegerea dezvoltării, performanței și a poziției acestora, precum și a impactului activităților lor, poate fi percepută ca o provocare extrem de dificilă.
Obligativitatea raportării nefinanciare pentru o parte din companiile care aveau peste 500 de angajați a apărut în țara noastră inițial in anul 2018, fiirmele fiind nevoite sa prezinte informații aferente exercițiului financiar 2017. De altfel, această obligativitate a fost stabilită în același an in toate Statele Membre, dar, spre deosebire de România, acestea aveau deja o tradiție în realizarea voluntară a Raportelor de Sustenabilitate sau de CSR – Corporate Social Responsability.
În România, foarte puține companii au realizat astfel de rapoarte în mod voluntar, iar în primul an de implementare a noii legislații, doar câteva companii au reușit să transmită părților interesate informații suficiente în acest sens. Majoritatea dintre acestea fie au apelat la consultanți, fie aveau deja experiența publicării în anii anteriori de Rapoarte de Sustenabilitate sau de Responsabilitate Socială. Companiile s-au confruntat cu multe probleme, plecând de la modul in care se identifică informațiile nefinanciare, de ce și pentru cine este importantă această raportare, pâna la aspecte privind departamentele responsabile și resursele necesare.
În acest context, INNOVA Project Consulting, una dintre puținele companii de consultanță din România cu experiență concretă în raportarea non-financiară și de sustenabilitate, va organiza în perioada 30 septembrie – 1 octombrie 2019 în București, la hotel Hilton Garden Inn Bucharest Old Town cursul “Raportarea non-financiară – de la Directivă la practică”. Acest curs aplicat de 2 zile își propune să vină în sprijinul companiilor să se conformeze noilor cerințe legislative și să abordeze printre altele, și următoarele aspecte:
- standardul de raportare aplicabil companiilor participante,
- etapele procesului de raportare și resursele necesare,
- identificarea și prioritizarea stakeholderilor (părților interesate) companiei,
- matricea de materialitate și metodologia de realizare a acesteia,
- modul de colectare, verificare și validare a informațiilor non-financiare
- exemple internaționale de bune practici.
Punctele tari care diferențiază cursul aplicat „Raportarea non-financiară – De la directivă la practică“ sunt următoarele:
- Este singurul curs disponibil pe piață care nu se axează pe detalierea exclusivă a unui singur standard de raportare, ci abordează o serie de standarde și metodologii de raportare, recunoscute la nivel internațional, astfel încât să permită companiilor identificarea instrumentului de raportare adecvat lor.
- Informațiile prezentate permit participanților respectarea și înțelegerea întocmai a prevederilor legislative în vigoare referitoare la raportarea non-financiară.
- Cursul beneficiază de o componentă practică sub forma de sesiuni de exerciții care vor supune atenției participanților situații reale provenite din experiența formatorilor în realizarea de raportări nefinanciare pentru companii din diverse sectoare de activitate, oferindu-le totodată posibilitatea de a clarifica aspecte cu care se pot confrunta pe parcursul procesului de raportare nefinanciară.
- Prezentarea exemplelor de bune practici internaționale sub formă de studii de caz se va realiza pe cât posibil în funcție de domeniul de activitate al participanților astfel încât aceștia să beneficieze de informații relevante aplicabile companiilor pe care le reprezintă.
- Cursul este susținut de profesioniști cu experiență practică în procesul de raportare non-financiară: Mihaela Croitoru si Gaetano Casale. Cu o carieră de peste 15 de ani în business development, project management și în sustenabilitate, Mihaela Croitoru a coordonat proiecte complexe privind realizarea rapoartelor de sustenabilitate pentru unele dintre cele mai importante companii din România, cum ar fi: OMV Petrom, Oltchim, Romgaz, Salrom, SIVECO Romania. Gaetano Casale are experiență vastă la nivel internațional în proiecte complexe de consultanță în raportare non-financiară în urma colaborărilor cu organizații de renume din Italia dar și din România. Companii precum Fiat Chrysler Automobiles, Leonardo, Autostrade per L’Italia, OMV Petrom și Romgaz au beneficiat de expertiza lui Gaetano Casale în domeniul dezvoltării durabile.
- Cursul oferă perspectiva și viziunea Danielei Șerban, Președinte Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), care va aduce în atenția participanților conceptul economiei circulare și va sublinia importanța raportării non-financiare în atragerea investitorilor și creșterea competitivității companiilor.
Mai multe informații despre agenda cursului, formatori și tarife puteți găsi pe pagina dedicată evenimentului.
Comentarii articol (0)