Legea nr. 204/2019 a fost publicată joi în Monitorul Oficial și va intra în vigoare duminică. Aceasta include câteva modificări importante la Ordonanța transportului alternativ, printre care și termenul pentru conformarea la noile reguli.
Astfel, dacă aplicațiile și șoferii ar fi trebuit să obțină autorizarea necesară ridesharing-ului până pe 1 noiembrie 2019, ca să nu riște amendarea, termenul va fi mutat pe 1 februarie 2020. Asta înseamnă un răgaz suplimentar de aproape patru luni.
„Persoanele fizice și juridice care derulează operațiuni ce intră sub incidența prezentei ordonanțe de urgență (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2019 - n. red.) beneficiază de o perioadă de tranziție până la data de 1 februarie 2020”, scrie în noua lege. Până acum, trei aplicații au fost avizate să funcționeze și după 1 noiembrie (Uber, Bolt, Clever), însă pe piață a intrat și un nou jucător: BlackCab.
În același timp, o să se elimine o restricție actuală: șoferii vor putea folosi mașini pentru ridesharing indiferent unde sunt înmatriculate acestea. Acum, condiția este ca o mașină să fie folosită pentru transport alternativ numai în județul în care este înmatriculată.
Însă actul mai conține și alte modificări la regimul transportului alternativ. Una este că firmele străine care au aplicații de ridesharing vor trebui să aibă în țară o filială înregistrată la Registrul Comerțului, pentru a putea activa în România. Acum, legislația prevede că acestea trebuie să aibă o sucursală înregistrată.
În plus, avizul de funcționare pentru aplicațiile de ridesharing va fi valabil 24 de luni, nu doar 12 luni. Totodată, asta înseamnă că taxa de avizare va fi majorată de la 50.000 la 100.000 de lei și va fi plătită o dată la doi ani, nu anual.
Ridesharing-ul a fost reglementat în vară în urma unei îndelungate discuții atât cu firmele care au aplicații de transport alternativ, cât și cu reprezentanții taximetriștilor.
Comentarii articol (10)