Principalele aplicații de ridesharing care activează în țara noastră, respectiv Uber, Bolt, Free Now (fosta Clever), BlackCab și Yango, sunt deja autorizate, în condițiile în care termenul legal pentru asta este mâine. În același timp, șoferii care colaborează cu aceste platforme ar trebui să știe că termenul de autorizare îi vizează și pe ei, iar, de duminică, dacă fac transport alternativ fără să aibă o autorizație în acest sens, riscă amenzi consistente. Citește articolul
Recent, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a publicat lista aplicațiilor de ridesharing avizate tehnic. Astfel, Yango se alătură celorlalte patru aplicații de transport care dețineau deja astfel de documente. Pentru că la finalul anului trecut, reglementările s-au modificat, ocazie cu care avizul de funcționare pentru aplicațiile de ridesharing și-a dubat valabilitatea, Yango a obținut autorizarea pe 2 ani, spre deosebire de Uber și Bolt, spre exemplu, care au primit aviz valabil un singur an, autorizarea lor făcându-se pe regulile dinainte de modificare. Citește articolul
De câteva săptămâni, patru dintre aplicațiile de transport alternativ din România au fost autorizate pentru a activa pe piața din țara noastră. Recent, cea de-a cincea astfel de companie prezentă în România, și anume Yango, a primit avizul tehnic din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), ceea ce înseamnă că aceasta, alături de celelalte patru avizate anterior, poate activa legal în continuare. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing, dar și aplicațiile în sine, vor avea mai mult timp pentru a intra în legalitate. Concret, dacă termenul-limită inițial era 1 noiembrie 2019, acesta va fi mutat pe 1 februarie 2020, conform unui act care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
Având în vedere că acum șoferii de ridesharing fără autorizație pot fi sancționați legal, este important pentru cei amendați, dar și pentru cei pe care îi sperie riscul unei amenzi să știe cum pot să conteste sancțiunile. Câteva sfaturi de la specialiști: Citește articolul
Astăzi este ultima zi în care aplicațiile de ridesharing și șoferii lor mai au timp să se autorizeze legal, pentru a putea să-și continue activitatea și de mâine în colo. Deși parlamentarii au adoptat o amânare a acestui termen de conformare, ea nu are cum să mai intre în vigoare până mâine, astfel că vor exista cel puțin câteva zile în care lucrurile vor fi în aer și se vor putea da amenzi. Citește articolul
A mai rămas o lună de zile din perioada de tranziție în care transportatorii alternativi pot să intre în legalitate, iar lucrurile par să stagneze. Deși avem un cadru legal oficial pentru ridesharing de aproximativ trei luni, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost avizată până acum de autorități, fapt ce ține pe loc inclusiv autorizarea șoferilor. Citește articolul
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul