1 noiembrie 2019 este termenul-limită până la care aplicațiile de ridesharing și șoferii care lucrează pentru ele au timp să intre în legalitate, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2019.
Acest act, prin care este reglementat transportul alternativ de persoane, se aplică din primele zile ale lunii iulie 2019, iar procedura de avizare a aplicațiilor de ridesharing a fost oficializată o lună mai târziu de Ministerul Comunicațiilor. În plus, șoferii au putut începe demersurile personale de autorizare spre sfârșitul lunii august, așa cum a anunțat Autoritatea Rutieră Română.
Astfel, aplicațiile au putut începe procedura avizării la începutul lunii august, iar șoferii au putut începe procedura autorizării la finele aceleiași luni. Astfel, cele două proceduri se desfășoară în paralel actualmente. De precizat că Autoritatea Rutieră a rugat șoferii să facă din timp demersurile pentru autorizația și copiile conforme, pentru a evita aglomerarea pe final de octombrie.
În timp ce aplicațiile trebuie să obțină un aviz tehnic de la Ministerul Comunicațiilor, șoferii trebuie să obțină autorizația de transport alternativ și copii conforme ale acesteia. Însă șoferii mai trebuie să obțină și ecusoane de transport alternativ, însă acest lucru poate fi făcut abia după ce semnează contracte de afiliere cu aplicații avizate tehnic.
Asta înseamnă că șoferii nu pot încheia momentan procedura intrării în legalitate, dacă nu există aplicații de ridesharing avizate oficial. Până acum, nicio aplicație n-a fost avizată, deși cel puțin Uber, Bolt și Clever au demarat procedura oficială. Yango n-a vrut să ne detalieze acest aspect, dar probabil că și ei și-au depus dosarul de avizare până acum.
Așadar, din cele aproximativ patru luni de perioadă tranzitorie, a mai rămas una singură. Însă autoritățile au consumat și ele o parte din cele patru luni până au stabilit regulile secundare de intrare în legalitate, astfel că aplicațiile și șoferii au fost întârziați.
Totuși, în Parlament se află un proiect de lege care prevede o posibilă prelungire a termenului-limită, astfel încât 1 noiembrie 2019 să devină 1 februarie 2020. Asta cu riscul de a supăra reprezentanții transportatorilor clasici de persoane.
Comentarii articol (0)