Mai multe modificări sunt propuse, printr-un proiect de ordonanță de urgență aflat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), la legislația privind activitățile de transport alternativ. Poate cea mai importantă dintre schimbările propuse este eliminarea posibilității de colaborare în baza contractelor de închiriere sau comodat, variante folosite de cei mai mulți dintre cei care fac transport alternativ. Citește articolul
Regulile transportului alternativ se vor modifica în următoarea perioadă, potrivit unui proiect de ordonanță pus recent în dezbatere la Ministerul Transporturilor, modificările vizând atât operatorii de transport alternativ, cât și șoferii care colaborează cu aceștia. Printre altele, șoferii vor trebui să afișeze două ecusoane cu datele de identificare, nu unul, așa cum stabilește legislația acum. În plus, aceste ecusoane vor putea fi amplasate și pe lateralul mașini, nu doar în față sau în spate, ca în prezent. Citește articolul
Șoferii care vor să colaboreze cu aplicații de transport alternativ, de pildă, Uber sau Bolt, trebuie să îndeplinească o serie de condiții, potrivit legislației din domeniu. În plus, și mașinile folosite pentru transport alternativ de persoane trebuie să aibă anumite caracteristici, printre care, cel mult nouă locuri. Citește articolul
Recent, instanța supremă britanică le-a dat câștig de cauză, în mod definitiv, unor șoferi Uber care au cerut recunoașterea calității de lucrător în raport cu platforma, în locul celei de independent. O decizie importantă pentru piața muncii de acolo, dar pe care merită să o analizăm și noi, prin raportare la propria noastră legislație de muncă și fiscală. La noi, Uber are deja o reglementare, la fel ca alte platforme similare, de transport alternativ. Șoferii sunt priviți, indubitabil, ca independenți în raport cu platforma, deși, esențialmente și nu departe de motivele pe care britanicii le-au analizat la recalificare, șoferii sunt mai legați de companie similar unui lucrător decât unui independent. Am stat de vorbă cu un specialist, pe acest subiect, al posibilei recalificări, la un moment dat, a activității șoferilor (dacă vreunul va solicita asta) într-una dependentă. Citește articolul
De câteva săptămâni, patru dintre aplicațiile de transport alternativ din România au fost autorizate pentru a activa pe piața din țara noastră. Recent, cea de-a cincea astfel de companie prezentă în România, și anume Yango, a primit avizul tehnic din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), ceea ce înseamnă că aceasta, alături de celelalte patru avizate anterior, poate activa legal în continuare. Citește articolul
A mai rămas o lună de zile din perioada de tranziție în care transportatorii alternativi pot să intre în legalitate, iar lucrurile par să stagneze. Deși avem un cadru legal oficial pentru ridesharing de aproximativ trei luni, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost avizată până acum de autorități, fapt ce ține pe loc inclusiv autorizarea șoferilor. Citește articolul
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Cei ce vor să câștige bani din transportul de persoane cu mașini mici, indiferent dacă vorbim aici despre taximetrie sau aplicații de ridesharing, trebuie să știe că există o serie de condiții pe care trebuie să le îndeplinească, în funcție de forma de transport aleasă. De aceea, astăzi comparăm condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce vor să câștige bani ca taximetriști sau ca șoferi ai unor aplicații de ridesharing. Citește articolul
O vârstă și o experiență minimă, certificatul de atestare sau cazierul curat sunt doar câteva dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a obține venituri, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul acestei luni. În esență, regulile pe care vor trebui să le respecte aceștia seamănă destul de bine cu cele pe care trebuie să le respecte șoferii de taxi. Citește articolul