Potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ, șoferii care lucrează pentru aplicații precum Uber, Bolt, Yango sau Clever nu pot folosi mașini pregătite pentru activități de taximetrie. Mai exact, aceștia nu vor putea folosi mașini care au, potrivit Ordonanței transportului alternativ, însemne sau dotări specifice taximetrelor.
Dacă încalcă acestă regulă, șoferii care câștigă bani prin aplicațiile de ridesharing riscă suspendarea autorizației de transport alternativ pe o perioadă de până la trei luni. În plus, dacă i-a fost supendată autorizația de transport alternativ de două ori într-un an, șoferul ce colaborează cu aplicații de ridesharing rămâne fără acest document, adică i se retrage autorizația.
Așadar, atâta timp cât folosește mașini diferite, un șofer poate face în aceeași perioadă atât transport alternativ, cât și taximetrie.
Cei ce vor să câștige bani prin intermediul aplicațiilor de ridesharing trebuie să respecte o serie de condiții, respectiv să aibă, printre altele, cel puțin 21 de ani, să dețină un certificat de atestare profesională emis de Autoritatea Rutieră Română și permis de conducere categoria B de cel puțin doi ani, conform OUG nr. 49/2019.
După cum stabilește Ordonanța transportului alternativ, toți cei care colaborează cu platforme de ridesharing trebuie să se alinieze cu regulile stabilite de actul normativ până la începutul lunii noiembrie. Totuși, un proiect legislativ ce prevede amânarea termenului de intrare în legalitate a aplicațiilor de ridesharing și șoferilor ce le utilizează până-n februarie a fost adoptat recent de către Senat.
Ordonanța transportului alternativ a fost adoptată în această vară, după îndelungi dezbateri publice atât cu reprezentanții aplicațiilor de ridesharing, cât și cu reprezentanții taximetriștilor.
Comentarii articol (0)