Mai multe modificări sunt propuse, printr-un proiect de ordonanță de urgență aflat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), la legislația privind activitățile de transport alternativ. Poate cea mai importantă dintre schimbările propuse este eliminarea posibilității de colaborare în baza contractelor de închiriere sau comodat, variante folosite de cei mai mulți dintre cei care fac transport alternativ. Citește articolul
Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
De azi, avem oficial o reglementare a ridesharingului în România, cu prevederi care vizează atât companiile care fac posibil serviciul de transport alternativ, cât și șoferii care sunt afiliați platformelor precum Uber, Bolt, recent intrata pe piață, Yango ș.a.m.d. Până în toamnă, șoferii și companiile la care sunt afiliați trebuie să se pună în acord cu noua reglementare, să-și procure documentele necesare și nu numai. Citește articolul