Este vorba de o serie de obligații legale nou-introduse în 2018, prin Ordinul Ministerului Sănătății 994/2018. Firmele care dețin piscine publice trebuie să se conformeze la acestea până la data de 21 februarie 2020.
Asta înseamnă că societățile ar fi trebuit să-și contureze costurile necesare conformării legale și să facă până acum lucrările de modernizare. Practic, astăzi se împlinește termenul și firmele ar fi trebuit să se pună în mișcare pentru ca piscinele pe care le au să funcționeze legal în continuare.
Însă care sunt schimbările pentru care era nevoie de adaptări? Referitor la apa din piscină și, la bazinele acoperite, aerul din încăpere, ordinul de ministru dispune că firmele trebuie să îndeplinească patru noi obligații:
- filtrarea și dezinfectarea apei din piscină pentru a îndepărta particulele, poluanții și microorganismele;
- folosirea unor sisteme adecvate pentru distribuția eficientă a dezinfectantului în piscină și îndepărtarea apei contaminate;
- curățarea biofilmului (ce se formează în mediile apoase când bacteriile se prind de suprafețe și produc o substanță vâscoasă), a sedimentelor de pe podeaua bazinelor și a particulelor absorbite pe filtre;
- aerisirea adecvată a piscinelor acoperite pentru a îndepărta substanțele evaporate în urma dezinfecției și a reduce nivelul de radon (element chimic gazos).
În cazul în care bazinul are o adâncime mai mare de 60 cm, zona prin care se intră/iese trebuie să aibă trepte rotunjite antiderapante cu balustrade bine fixate. În același timp, pereții bazinului trebuie să aibă o treaptă de odihnă poziționată în funcție de adâncime.
În fine, piscinele publice alimentate cu apă potabilă au nevoie, mai nou, de sisteme de recirculare și tratare a apei.