Decizia de extindere a județelor din România pentru care comerțul cu carne de porc este restricționat a fost publicată marți în Monitorul Oficial al UE. Decizia reactualizează regiunile comunitare asupra cărora se aplică restricții la comercializare, potrivit Mediafax.
Decizia actualizează un act normativ din 2014 care stabilea o serie de zone cu interdicții, în Letonia, Lituania și Polonia, adăugând acum alte zone și state din Europa. Conform Deciziei (UE) 2014/709 clasificarea zonele afectate de pesta porcină africană se face astfel: partea I - riscul se datorează unei anumite proximități față de populația de porci sălbatici infectată, partea II - boala afectează numai populația de porci sălbatici , părțile III și IV - boala afectează atât exploatațiile de porcine, cât și populația de porci sălbatici. În partea IV situația epidemiologică a fost stabilizată și boala a devenit endemică iar în partea III situația este încă în schimbare, având o evoluție incertă.
„Bomba” de pe șine. Cum s-a ajuns la 160 de restricții de viteză în 350 de km de cale ferată
Căile ferate din România sunt un joc cu hazardul. Cel puțin 11 trenuri au deraiat în ultimii doi ani, în majoritatea cazurilor din cauza șinelor și traverselor slăbite. Așa s-a ajuns ca ruta București - Timișoara să aibă aproape 200 de restricții de viteză ca să nu sară garniturile de pe linii. Statul nu a modernizat acea calea ferată de ani de zile, iar când a făcut-o, patronii de firme de construcții au luat banii și au făcut treabă de mântuială.
Pe un pod reparat în urmă cu nici 10 ani din județul Dolj, trenurile trebuie să meargă cu viteza de 15 kilometri pe oră pe oră. Traversele care susţin greutatea garniturilor au putrezit în mai puțin de trei ani de când au fost schimbate, din cauza calității îndoielinice, iar şuruburile care le fixează de șine le poți desface cu mâna. Angajaţii CFR fac cârpeli cu ce pot.
Comentarii articol (0)