Retenția angajaților la locul de muncă este un subiect care, în ultimii ani, a fost adus destul de des în dezbatere. Într-un podcast publicat de Adecco, Oana Trucă, HR manager în cadrul Skanska Property România și Cehia a detaliat câteva dintre motivele pentru care un angajat părăsește locul de muncă, precum și modul în care ar trebui privite diferențele dintre generații.
Angajații părăsesc managerul, nu compania
Oana Trucă consideră că nu doar salariul este elementul care motivează un angajat să rămână într-o companie și să se dezvolte. Pe lângă beneficiile materiale, foarte importante sunt mediul de lucru și managerul cu care angajatul interacționează.
Specialistul în resurse umane a menționat că, în proporție de 90%, angajații părăsesc managerul și nu compania în sine, pentru că în România managerii mai degrabă controlează decât să creeze echipe, ceea ce, consideră specialistul, este greșit.
Angajații își doresc să evolueze atât profesional, cât și personal
Oamenii își doresc să se dezvolte și să evolueze atât profesional, cât și personal, motiv pentru care Oana Trucă a explicat că a introdus, în compania în care lucreză, elemente de neuroștiiță care i-au ajutat pe angajați să gesioneze mai bine conflictele apărute la locul de muncă.
"Ce facem dacă nu le oferim oamenilor noștri posibilitatea de training și de dezvoltare personală, de a-și crește competențele? Cred că e dramatic. Noi am început să facem lucrul acesta. Am adus elemente de neuroștiință în trainingul angajaților. Începe să se vadă diferența în modul în care interacționăm, în modul în care gestionăm conflictele între noi.",a menționat specialistul HR.
Atunci când compania oferă posibilități de dezvoltare personală, oamenii se simt mai atașați de locul de muncă și rămân în companie pentru o perioadă mai mare de timp.
Ceea ce ar trebui să conteze sunt asemănările și nu deosebirile dintre generații
În ultimii ani s-a pus o presiune mare pe generația millennials în privința dezvoltării. Cu toții avem nevoie de dezvoltare, iar ceea ce ar trebui să conteze în schimbul intergenerațional sunt tocmai elementele comune, nu cele care ne diferențiază. De aceea, este importat ca angajații care rămân într-o companie să beneficieze de traininguri periodice.
Oamenii care au prieteni la locul de muncă se gândesc de două ori mai puțin să plece
Un alt element foarte important care îi determină pe angajați să rămână la locul de muncă sunt oamenii cu care interacționează și cu care leagă prietenii. Dacă angajații se împrietenesc, se vor simți mai în siguranță și vor avea sentimentul de apartenență. În acest sens, Oana Trucă a menționat studiul Gallup realizat în 2018, conform căruia oamenii care au prieteni la locul de muncă se gândesc de două ori mai puțin să demisioneze.