Măsurile se găseau într-o propunere legislativă ce a trecut tacit de Senat în 2020, iar azi a fost respinsă la Camera Deputaților, ceea ce înseamnă că nu va ajunge să se aplice.
Concret, proiectul legislativ prevedea că am fi putut face dovada adresei de domiciliu și cu ajutorul unei facturi de utilități sau a unei scrisori auto-adresate. Factura de utilități ar fi trebuit să fie emisă pe numele de familie al celui care avea nevoie să dovedească unde are domiciliul și să nu fie mai veche de trei luni.
Potrivit proiectului, aceeași condiție ar fi trebuit să fie respectată și de scrisoarea auto-adresată atunci când ar fi fost prezentată autorităților, respectiv data poștei nu trebuia să fie mai veche de trei luni.
În prezent, după cum stabilește Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 97/2005, dovada adresei de domiciliu se face cu ajutorul:
- unui contract de vânzare-cumpărare, de donație, de partaj voluntar, de închiriere, de comodat etc;
- unei declarații a găzduitorului de primire în spațiu;
- unei declarații pe propria răspundere a solicitantului (domiciliul este verificat de către un polițist de ordine publică);
- unui documentul eliberat de autoritatea locală, din care să rezulte că solicitantul sau, după caz, găzduitorul acestuia figurează înscris în Registrul agricol, cu imobil cu destinație de locuință.
Suplimentar, proiectul legislativ stabilea că aproape toate documentele de mai sus puteau fi trimise autorităților fără să mai fie nevoie de o interacține directă cu acestea.
Mai exact, s-ar fi putut trimite online autorităților toate documentele prin care se poate dovedi domiciliul, cu excepția declarației de primire în spațiu a găzduitorului, document care ar fi trebuit completat și semnat în fața reprezentanților autorităților locale.
Atenție! Proiectul de lege respins definitiv de parlamentari azi nu se poate aplica, acesta terminându-și traseul legislativ.
Comentarii articol (1)