Acest lucru nu înseamnă că și-au suspendat activitatea propriu-zisă, ci doar că s-au impus măsuri pentru limitarea contactului fizic. Așadar, aceste instituții vor opera în continuare, persoanele interesate putând să facă cereri și să primească informații, însă de la distanță.
Următoarele autorități au decis suspendarea contactului direct cu publicul, pe durata nedeterminată:
- ANSPDCP (pe durată nedeterminată); interacțiunea cu publicul se desfășoară strict telefonic, între orele 09:00-12:00;
- Administrația Fondului pentru Mediu (până pe 31 martie 2020, cu posibilitate de prelungire); la fel ca în cazurile precedente, vor fi folosite mijloace de comunicare la distanță (poștă, curier, online etc.), pentru trimiterea declarațiilor, eliberarea certificatelor de atestare sau acordarea de asistență contribuabililor;
- Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) are, deocamdată, programul suspendat până pe 16 martie, din cauza infectării unui angajat; nu există niciun detaliu, pe site-ul instituției, legat de modalitatea cum s-ar putea intra în contact cu OSIM, în această perioadă.
- Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților și-a suspendat activitatea încă din 2 martie, însă comunicarea se poate face pe alte căi (mail sau telefon, de exemplu);
- Parchetele, până la 30 martie 2020, dar cu posibilitate de prelungire (comunicarea va avea loc prin poștă sau electronic);
- Ministerul Fondurilor Europene, până în 30 aprilie 2020 (comunicarea va avea loc telefonic sau prin mail);
- Ministerul Justiției, pe o perioadă nedeterminată (comunicarea se va face electronic, prin poștă sau telefonic);
- Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei, până la 31 martie 2020 (comunicarea va avea loc prin mail sau prin teleconferințe/videoconferințe);
- Monitorul Oficial, până în 31 martie 2020 (comunicarea se va face prin poștă, mail sau fax);
- Uniunea Națională a Barourilor din România, până la 31 martie 2020 (comunicarea va putea avea loc prin mail sau fax).
Există și autorități ce doar recomandă limitarea interacțiunii publicului cu acestea. De exemplu, ANAF-ul, care a și eliberat un comunicat unde detaliază felul în care îndeplinirea obligațiilor fiscale se poate face prin folosirea mijloacelor de comunicare la distanță.
La fel este și în cazul Oficiului Național al Registrului Comerțului, care recomandă utilizarea poștei sau comunicării online, pentru depunerea cererilor.
De asemenea, membrii Camerei Consultanților Fiscali sunt rugați să evite deplasarea la sediul acestei entități și să folosească mijloace de comunicare la distanță.
Alte recomandări vin din partea Consiliului Superior al Magistraturii, în privința desfășurării proceselor în instanțe. Este încurajată judecarea cauzelor ce nu suportă amânare, desfășurarea audierilor prin videoconferință, dacă este posibil, precum și alte măsuri ce limitează contactul între persoane.