Conform informațiilor disponibile pe site-ul ASF, petițiile formulate împotriva asiguratorilor RCA și a altor entități reglementate de ASF nu se vor mai putea trimite prin e-mail. Singurele variante de a face o astfel de sesizare sunt prin intermediul unei aplicații online, sau cu ajutorul serviciilor publice de poștă sau curierat.
Dat fiind faptul că România se află în stare de urgență pentru a limita răspândirea epidemiei de coronavirus, recomandarea autorităților este de a rezolva cât mai multe chestiuni legislative online.
Așadar, pentru a depune online o plângere împotriva unui asigurator RCA, reclamantul trebuie să acceseze aplicația de aici și să-și creeze un cont cu datele sale personale pe care le va trece în formularul generat automat. Este vorba despre nume, prenume, cod numeric personal (pentru persoane fizice) sau cod de indentificare fiscală (pentru persoane juridice), telefon, e-mail, utilizator, parolă (fiecare își va seta o parolă personalizată) și adresa (stradă, număr, cod poștal, localitate). La final, se bifează căsuța conform căreia utilizatorul nu este robot și se apasă butonul trimite.
După ce contul a fost creat, utilizatorul se poate loga în acesta și poate începe formularea petiției. Plângerile formulate către ASF trebuie semnate cu numele întreg al reclamantului. Dacă petițiile sunt anonime, atunci acestea nu vor fi luate în considerare.
În formularea sesizării, petiționarul trebuie să completeze numele reclamantului, datele de indentificare, detalii de contact, numele şi adresa entităţii împotriva căreia se formulează petiția, o descriere succintă a problemei supuse atenţiei și motivele înaintării petiției.
Petițiile se trimit către ASF, dacă reclamantul nu a ajuns la o întelegere cu furnizorul de servicii. Termenul de soluționare este de 30 de zile, însă, în contextul declarării stării de urgență, acest termen se poate dubla.
Cei care nu vor să se adreseze către ASF online și vor să trimită sesizările prin poștă sau curier, adresa la care pot face acest lucru este: Splaiul Independenței, Nr. 15, Sector 5, București, cod poștal 050092.
Mai multe informații despre cum funcționează ASF se pot obține apelând numărul de telefon special dedicat (0800 825 627). Trebuie menționat, însă, că la acest call center nu se pot înregistra petiții, ci doar se pot obține informații.
Reamintim că au fost stabilite tarifele de referință, pentru următoarele șase luni, în funcție de care asiguratorii care încheie polițe RCA trebuie să realizeze ofertele. De asemenea, șoferii pot verifica valabilitatea poliței RCA pe internet, pe baza numărului de înmatriculare și seriei de caroserie a automobilului.
Pentru binele nostru și al celor din jur, e important să evităm cât mai mult deplasările în această perioadă. Noi, avocatnet.ro, îți venim în ajutor cu campania România online, unde te informăm zilnic despre toate lucrurile pe care le poți rezolva online în relația cu statul, fără să te mai duci la ghișeele autorităților. În acest fel, tu îți poți continua activitatea cât mai aproape de normal chiar și în aceste zile, dar te poți feri în același timp de riscuri, protejându-i, prin asta, și pe ceilalți membri ai comunității tale.
Urmărește campania noastră aici, inventariem rând pe rând toate serviciile și procedurile la care ai acces direct din fața calculatorului, ca cetățean sau ca firmă.
Dacă știi și alte autorități care lucrează online sau dacă ești o instituție care lucrează online, trimite-ne un e-mail la redactie(@)avocatnet.ro și o să te ajutăm la răspândirea informațiilor, astfel încât să ajungă la cât mai mulți oameni care ar putea beneficia de ele.
Comentarii articol (1)