Potrivit Ordinului comun al ministrului sănătății, al ministrului economiei și al președintelui Autorității Sanitare Veterinare nr. 966/1.809/105/2020, ale cărui prevederi se aplică deja, în următoarea perioadă nu se va putea merge la terasă decât dacă s-a făcut o rezervare în prealabil și dacă persoana care a făcut acea rezervare este trecută într-un registru special.
Practic, acest registru al clienților nu este altceva decât o listă în care se trec numele celui care face rezervarea și numărul de telefon al persoanei respective, a precizat Robert Chioveanu, președintele Autorității Sanitare Veterinare, pentru Digi24.
Așadar, potrivit declarațiilor făcute de autorități și Ordinului nr. 966/1.809/105/2020, în acest registru nu se vor trece și numele persoanelor care au stat la acea masă, la fel cum nu se vor cere alte date personale, precum codul numeric personal sau adresa. Practic, se respectă aceeași procedură care exista și înainte de epidemia de coronavirus, atunci când, ori de câte ori cineva suna la un restaurant să facă o rezervare i se cereau numele și numărul de telefon, precum și numărul de persoane pentru care făcea acea rezervare.
Singura deosebire este aceea că rezervarea devine obligatorie. După cum a explicat directorul unui lanț de restaurante din capitală, poți face rezervarea și pe loc, adică la intrarea în restaurantul respectiv. Și în acest caz, clienții vor fi nevoiți să-și lase numele și numărul de telefon, ca să poată avea acces pe terasa respectivă.
Aceste măsuri legate de rezervarea prealabilă obligatorie și de întocmirea registrului clienților sunt necesare pentru a facilita o eventuală anchetă epidemiologică, în cazul în care unul dintre clienți a fost testat pozitiv cu coronavirus.
Starea de alertă a început pe data de 15 mai 2020 și este programată să se încheie la data de 16 iunie 2020.
Comentarii articol (0)