După cum transmite, printr-un comunicat apărut chiar azi, organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons “lansează linia de urgență și vine în sprijinul consumatorilor din România, în special în această perioadă dificilă și pune la dispoziția acestora numărul 021-9615, număr cu tarif normal în rețeaua Telekom și apelabil din toate rețelele, număr dedicat consumatorilor care au efectuat analize de testare COVID-19 sau doresc să realizeze aceste analize”.
Mai exact, la numărul de telefon 021-9615, cei interesași pot solicita consiliere, informare și pot depune sesizări, din perspectiva protecției consumatorilor, în legătură cu testele pentru detectarea COVID-19.
Decizia de a pune o linie telefonică specială la dispoziția celor ce vor să facă sau au făcut teste COVID-19, fie pentru a putea pleca în vacanță, fie pentru propria siguranță, a fost luată de InfoCons în urma înregistrării unui număr din ce în ce mai mare de sesizări legate de realizarea testării, procesarea rezultatelor, clauzele contractuale ori de consimțământul semnat de către consumatori în momentul recoltării probelor.
Ca alternativă la linia telefonică lansată de InfoCons, cei interesați să facă sesizări pe tema testării COVID-19 pot folosi adresa de e-mail reclamatii@infocons.ro sau le pot trimite în scris la adresa C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.
“Dacă dorim să realizăm analize de testare COVID-19 (...), informarea trebuie să fie una transparentă atât din punctul de vedere al termenului de realizare cât și al costului. Totodată, termenele de realizarea trebuie să fie respectate sau, în caz contrar, agentul economic să își asume pierderea materială și morală”, subliniază, în comunicatul organizației, președintele InfoCons, Sorin Mierlea.
De asemenea, InfoCons reamintește și care sunt drepturile fundamentale ale consumatorilor:
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat.
Potrivit informațiilor publicate pe propriul website, InfoCons a apărut în anul 2003 pentru a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor din România și se bucură în prezent de recunoaștere națională și internațională, organizația fiind parteneră în programe naționale și internaționale ce vizează drepturile consumatorilor.
Comentarii articol (0)