ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Noul model al declarației 112 are de-acum și o versiune electronică. Formularul acoperă, începând de luna asta, mai multe indemnizații
Autoritățile fiscale au modificat recent declarația 112, prin care se declară la stat taxele salariale ale angajaților, conform unui ordin care se aplică începând cu luna noiembrie 2020. Schimbările au intervenit ca urmare a mai multor modificări legislative din ultima vreme, iar, în acest context, Fiscul a publicat online o versiune electronică pentru declarație.
Articolul continuă mai jos
Concret, este vorba de Ordinul comun al Finanțelor, Muncii și Sănătății nr. 2.814/1.536/1.806/2020, care a apărut la finalul lunii octombrie 2020 în Monitorul Oficial și a introdus
un model nou al declarației 112. Documentul acoperă, începând din noiembrie 2020 (adică raportarea de luna asta, care e aferentă lunii trecute):
- indemnizația acordată de stat în programul Kurzarbeit - este vorba de o indemnizație de 75% din diferența dintre salariul brut prevăzut de contractul de muncă și salariul brut plătit efectiv ca urmare a reducerii temporare a programului de lucru cu maximum 50% (OUG 132/2020);
- indemnizația pentru liberele plătite pentru părinți, acordate în baza OUG 147/2020 - este vorba de acele libere acordate când se limitează sau se suspendă activitățile didactice ce presupun prezența fizică a copiilor în școli și în creșe, din cauza epidemiei de coronavirus; liberele plătite ale părinților, date în baza Legii 19/2020 pentru situații neprevăzute, erau deja acoperite de declarația 112;
- șomajul tehnic subvenționat de stat la firmele a căror activitate e suspendată din cauza infectărilor cu coronavirus (OUG 120/2020).
Pentru aceste trei tipuri de venituri, trebuie declarate și achitate la stat impozit pe venit și contribuții sociale.
Noul model al declarației
are, de câteva zile, și o versiune electronică, actualizată cel mai recent chiar joi. Astfel, angajatorii au timp destul să depună noua versiune a declarației 112 până la termenul din 25 noiembrie 2020.
Declarația 112 este depusă de angajatori lunar, până la data de 25, în luna curentă pentru veniturile aferente lunii anterioare. Prin excepție, în cazul șomajului tehnic subvenționat de stat, declarația se depune pentru taxele aferente veniturilor din perioada de acum două luni.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)