ACCES PREMIUM
De ce premium?
Se intensifică verificările la firme, pentru a vedea dacă sunt respectate regulile sanitare. Suspendarea activității, luată în calcul de autorități
Autoritățile au stabilit că se vor intensifica verificările la firme cu privire la respectarea măsurilor de igienă și de siguranță. În plus, se ia în considerare implementarea, pe viitor, a măsurii de suspendare temporară a activității firmelor ce nu respectă asemenea măsuri. În același timp, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat o hotărâre prin care obligă autoritățile locale să analizeze în ce localități este cazul să se închidă interioarele restaurantelor și cinematografelor și firmele să își analizeze programul de muncă, pentru a-și desfășura activitatea la distanță - este vorba de acele localități unde incidența cazurilor de coronavirus este de 1,5 la mia de locuitori sau mai mult.
Articolul continuă mai jos
Într-o conferință de presă de aseară, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, a susținut că vor fi intensificate controalele la firme, în următoarea perioadă. „
Vreau să insist şi asupra unui anumit aspect şi acesta este al controalelor. Controalele vor fi intensificate, vor fi făcute verificări, verificări de respectare a regulilor, lucru care va fi extrem de important din punct de vedere al limitării răspândirii virusului”, a declarat
Raed Arafat.
Totodată, acesta a spus că se ia în considerare inclusiv aplicarea, pe viitor, a măsurii de suspendare temporară a activității firmelor ce nu vor respecta măsurile de igienă și de siguranță: „
este în analiză și posibilitatea implementării, în curând, a măsurii de închidere a activității sau, mai bine zis, a suspendării activității agenților care nu respectă reglementările, cel puțin timp de 30 de zile de la momentul constatării abaterii”.
În același timp, a apărut și
Hotărârea CNSU nr. 47/2020, care prevede că este obligatoriu pentru comitetele teritoriale pentru situații de urgență să se întrunească în cel mult 48 de ore și să analizeze situația epidemiologică locală și măsurile necesare. Cum a menționat și Raed Arafat, este vorba, printre altele, și de deciziile
de a închide temporar activitatea la interior a restaurantelor și cinematografelor, în zonele care depășesc incidența de 1,5 cazuri la mia de locuitori.
Referitor la munca de la distanță, hotărârea prevede că: „
[O]peratorii economici care își desfășoară activitatea în localitățile unde incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori, au obligația analizării modului de desfășurarea a activității în vederea organizării programului de lucru în regim de muncă la domiciliu/telemuncă, iar acolo unde acest lucru nu este posibil se recomandă decalarea programului de lucru”.
Formularea este un pic complicată, paragraful conținând atât obligații, cât și recomandări. Este, clar, obligatorie, analiza modului de desfășurare a activității, de către firmele vizate. Ce nu reiese foarte clar, însă, este dacă acestea au, într-adevăr, obligația desfășurării programului de lucru în regim de muncă la domiciliu/telemuncă.
Într-adevăr, hotărârea CNSU prevede că acest lucru poate să nu fie implementat,
dacă nu este posibil. Însă, cel mai probabil, firma ar putea să scape de implementarea unei asemenea forme de muncă doar dacă demonstrează,
obiectiv, că nu poate să își desfășoare activitatea astfel (de exemplu, prin natura activității, firmele de alimentație).
În subsidiar (când nu este posibilă munca de acasă/telemunca), este
recomandată decalarea activității, deci e clar că acest lucru
nu este obligatoriu.
Atenție! Prevederile hotărârii CNSU trebuie transpuse într-o HG și publicate în Monitorul Oficial pentru a se aplica. În ceea ce privește posibilitatea suspendării activității firmelor, aceasta este doar în discuție la acest moment.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.