“Persoanele care au fost testate vor afla în timp real rezultatul testelor, de asemenea, deciziile emise de DSP vor fi transmise automat din sistemul informatic, nemaifiind necesară contactarea DSP-ului. De asemenea, se va facilita colaborarea cu medicii de familie. Măsurile sunt luate pe baza experienței acumulate în cele 8 luni de gestionare a pandemiei, dar și în conformitate cu noile prevederi legislative”, a declarat Nelu Tătaru, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Sănătăţii.
Laboratoarele care realizează prelucrarea probelor vor trebui să introducă în platforma informatică toate datele de contact ale persoanelor, precum şi rezultatele testelor după fiecare tranşă de lucru, în maximum 24 de ore de la primirea probei de laborator.
Responsabilitatea pentru alocarea probelor prelevate conform metodologiei către laboratoare revine fiecărui DSP aferent. Directorul executiv al fiecărui DSP se va asigura ca toate probele să fie procesate în maximum 24 de ore, iar dacă capacitatea de testare dintr-un judeţ este depăşită se va realiza relocarea probelor în alte judeţe de către coordonatorul regional stabilit.
Medicii de familie vor fi înştiinţaţi automat despre pacienţii pozitivi, dar şi despre cei izolaţi la domiciliu
O schimbare importantă prevăzută în ordin este că rezultatele probelor vor fi transmise automat prin SMS şi email persoanelor testate.
Datele persoanelor depistate pozitiv în urma testării RT-PCR vor fi transmise automat prin email şi SMS şi medicului de familie al persoanelor testate, pentru a fi luate în evidenţă. Pentru aceşti pacienţi, decizia de izolare va fi completată în aplicația informatică de către DSP în maximum 24 ore. După completare, aceasta va fi transmisă prin email din aplicația informatică, atât medicului de familie, cât și pacientului.
Toate persoanele identificate a fi contacți direcți ai fiecărei persoane cu rezultat pozitiv vor fi introduse în aplicația informatică de către DSP. Decizia de carantinare va fi generată automat, imediat după completare, din aplicația informatică și va fi transmisă fiecărei persoane, cât și medicului de familie al acesteia.
Fişa unui pacient se va închide automat în aplicaţia informatică sub statusul "vindecat" dacă, în termen de 14 zile de la primul test pozitiv, pentru persoanele izolate la domiciliu şi monitorizate de medicii de familie, nu intervine nicio schimbare a statusului.
Pentru toţi pacienții pozitivi internați, spitalele au obligaţia de a completa fişa de spital din aplicația informatică în primele 12 ore de la internare. La externare, spitalul are obligația ca în maximum 24 ore să completeze în fişa de spital statusul pacientului cu una dintre opţiunile "vindecat", "transferat" sau "izolat la domiciliu".
Unitățile spitalicești au obligaţia raportării imediate a deceselor COVID în baza definiţiei de caz către DSP.
Orice laborator autorizat de către DSP, dar neinclus în Programul Naţional de Sănătate, care efectuează teste RT-PCR pentru SARS-CoV-2, are obligaţia de a transmite electronic în aceleaşi termene, buletinele de analiză către DSP și Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP), precum și datele statistice solicitate către INSP.
Comentarii articol (2)