„Cartea electronică de identitate vine la pachet cu multe alte beneficii. Ea nu va fi obligatorie, pentru că există, din păcate, şi cetăţeni care pun la îndoială modul în care datele sunt stocate, faptul că această carte electronică de identitate le va încălca anumite drepturi, ceea ce nu e adevărat”, a subliniat Octavian Oprea. “Ce e important e că această carte electronică de identitate va putea oferi cetăţeanului român posibilitatea de a interacţiona în format digital cu instituţiile publice şi asta alături de alte două proiecte pe care Autoritatea pentru Digitalizarea României le implementează”, a mai adăugat președintele ADR.
Celelalte două proiecte la care face referire șeful ADR sunt:
- nodul eIDAS, care va permite comunicarea datelor dintre instituţiile guvernamentale din România, împreună cu toate celelalte instituţii de la nivel european; și
- proiectul PSCID, platforma software centralizată de identitate digitală, care va acţiona ca poartă unică de intrare în toate platformele digitale de guvernare din România.
De asemenea, potrivit proiectului PSCID, ne vom putea loga cu această identitate digitală o singură dată, aşa cum, în momentul de faţă, ne logăm cu Facebook şi Gmail într-o platformă privată, şi vom putea naviga nestingheriţi în orice platformă electronică.
Cartea electronică de identitate este programată să apară în luna august a acestui an, după cum a confirmat recent Ciprian Teleman, ministrul cercetării, inovării și digitalizării, într-o postare pe pagina personală de Facebook.
Certificatele digitale pentru semnăturile electronice înscrise pe noile cărți de identitate vor fi emise gratuit de către stat, pentru fiecare cetățean în parte, după cum a adăugat Ciprian Teleman în postarea menționată.
Pe cartea electronică de identitate vor figura toate datele stabilite prin hotărârea publicată luna trecută în Monitorul Oficial, iar acest act va servi, după ce va fi disponibil, drept document de identitate, document de călătorie și card naţional de asigurări de sănătate. De asemenea, prin intermediul acestor cărți electronice de identitate, persoanele autorizate se vor putea autentifica în sistemele informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sistemele informatice ale altor instituții publice sau private și vor putea utiliza, de asemenea, semnătura electronică care va fi înscrisă pe ele.
Comentarii articol (4)