Astfel, conform ordinului amintit, datele și informațiile solicitate de către ONPCSB se transmit exclusiv în format electronic, „în termen de maximum 15 zile de la data primirii cererii, pentru cererile care nu prezintă un caracter de urgență, respectiv în termenul indicat de Oficiu, pentru cererile care prezintă un caracter de urgență, marcate în acest sens”.
Regulamentul publicat împarte datele și informațiile solicitate de ONPCSB în următoarele
trei categorii de informații:
- datele și informațiile solicitate entităților raportoare;
- datele și informațiile solicitate autorităților și instituțiilor publice; și
- datele și informațiile solicitate instituțiilor private.
- pentru entitățile raportoare, cu excepția instituțiilor de credit și a sucursalelor din România ale instituțiilor de credit străine, precum și pentru instituțiile private, prin portalul web accesibil aici; iar
- pentru instituțiile de credit și sucursalele din România ale instituțiilor de credit străine, prin portalul accesibil în rețeaua de comunicații interbancare a Băncii Naționale a României (care nu este funcțional momentan).
Informațiile trimise pe e-mail de către autoritățile și instituțiile publice și private sunt incluse într-o arhivă electronică, protejată printr-o parolă, stabilită de către respectiva autoritate sau instituție.
Mesajul efectiv prin care se transmit aceste informații cuprinde, în mod obligatoriu:
- în rubrica „Subiect”: titlul documentului transmis și data sau perioada la care se referă;
- în corpul mesajului: orice alte precizări considerate a fi necesare de către instituția care trimite e-mailul, cu excepția parolei amintite, precum și un număr de telefon de contact al persoanei care a întocmit documentul transmis;
- în atașament: arhiva electronică menționată mai sus; și
- semnătura electronică a autorității sau instituției care trimite e-mailul.
Printre entitățile obligate să transmită informații ONPCSB se numără, potrivit art. 5 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, următoarele:
- instituţiile de credit persoane juridice române şi sucursalele instituţiilor de credit persoane juridice străine;
- instituţiile financiare persoane juridice române şi sucursalele instituţiilor financiare persoane juridice străine;
- administratorii de fonduri de pensii private, în nume propriu şi pentru fondurile de pensii private pe care le administrează, cu excepţia caselor de pensii ocupaţionale profesionale;
- furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
- auditorii, experţii contabili şi contabilii autorizaţi, evaluatorii autorizaţi, consultanţii fiscali; dar și
- notarii publici, avocaţii, executorii judecătoreşti şi alte persoane care exercită profesii juridice liberale, în anumite condiții.