ACCES GRATUIT
Revista presei
Iohannis, despre pașaportul de vaccinare: „Nu putem să împărțim cetățenii în două categorii, unii să meargă în concediu și alții nu”
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Articolul continuă mai jos
Iohannis, despre pașaportul de vaccinare: „Nu putem să împărțim cetățenii în două categorii, unii să meargă în concediu și alții nu”Președintele României Klaus Iohannis a declarat marți, în timpul unei conferințe de presă, că pașaportul de vaccinare nu trebuie folosit în scopuri discriminatorii sau pentru a îngrădi libertatea de mișcare. Potrivit acestuia, cetățenii europeni nu pot fi „împărțiți în două categorii”, cei care să meargă în concediu în alte țări și cei care să stea acasă.
„Trebuie să clarific. Nu am fost reticent față e ideea unui certificat, am fost reticent față de ideea unui pașaport discriminatoriu de vaccinare. Nu cred că putem să facem o discriminare pe baza vaccinării, nu putem să împărțim cetățenii europeni în două categorii: unii să meargă în concediu și alții să nu meargă. Sunt drepturi care sunt statuate și care sunt garantate pentru toată lumea”, a explicat președintele Iohannis.
Potrivit acestuia, certificatul de vaccinare european va putea fi folosit în scopuri medicale, pentru a demonstra că ne-am imunizat, că am trecut prin boală sau că avem un test Covid-19 negativ, astfel încât să nu fim nevoiți să stăm în carantină în țările europene unde acest lucru este impus persoanelor nevaccinate.
„Acest certificat de vaccinare poate fi folosit pentru motive medicale. De exemplu, dacă vreți să mergeți într-o țară în concediu și aveți certificatul că v-ați vaccinat, ați făcut testul și nu sunteți pozitiv sau că ați avut boala, probabil că puteți să intrați acolo fără alte formalități și fără să trebuiască să stați în carantină, este un lucru destul de important”, a mai adăugat Klaus Iohannis.
Containerele încărcate cu mărfuri au început să cadă peste bord de pe navele de transport. Mărfuri de milioane de dolari ajung în mareContainerele maritime puse unele peste altele pe navele uriaşe care transportă orice, de la anvelope la telefoane mobile, încep să cadă peste bord într-un ritm alarmant, astfel că mărfuri în valoare de milioane de dolari ajung pe fundul mării odată ce intensificarea presiunilor pentru urgentarea livrărilor creşte riscul unor greşeli, transmite Bloomberg.
Industria de shipping se confruntă cu cea mai mare creştere a containerelor pierdute pe mare din ultimii şapte ani. Peste 3.000 de containere au căzut în mare anul trecut şi peste 1.000 au avut aceeaşi soartă de la începutul acestui an. Accidentele de acest fel perturbă lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani precum Amazon şi Tesla.
Sunt mai multe motive pentru această creştere explozivă a accidentelor. Vremea devine din ce în ce mai imprevizibilă, navele devin din ce în ce mai mari, iar containerele pot fi astfel puse unele peste altele până la înălţimi fără precedent. Însă ceea ce agravează problema este explozia comerţului electronic, care creşte urgenţa pentru companiile de shipping să livreze produsele cât mai rapid posibil.
"Din cauza utilizării accelerate a containerelor, aceste mari nave port-container sunt mult mai aproape de capacitatea maximă decât în trecut. Există presiuni comerciale asupra navelor să ajungă la timp şi, în consecinţă, să efectueze mai multe curse", spune Clive Reed, fondatorul firmei Reed Marine Maritime Casualty Management Consultancy.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)