ACCES PREMIUM
De ce premium?
Beneficiile extrasalariale ar trebui incluse, mai degrabă, în actele unilaterale ale angajatorului, nu în cele ce prevăd acordul părţilor
Beneficiile extrasalariale acordate angajaţilor se recomandă a fi incluse în regulamentul intern sau într-un alt act unilateral al angajatorului şi nu în actele ce prevăd acordul părţilor, respectiv contractul individual de muncă sau cel colectiv de muncă, alături de actele lor adiţionale, spun specialiştii. În acest fel, renunţarea la un anumit beneficiu va putea fi realizată fără a fi nevoie de acordul salariaţilor.
Articolul continuă mai jos
Prin elaborarea unei politicii de beneficii extrasalariale, angajatorul va putea să stabilească, cu exactitate, pe lângă ce va oferi în plus angajaţilor săi în afara salariului, şi criteriile obiective sau condiţiile în care se acordă fiecare tip de beneficiu în parte. În politica de beneficii poate fi menţionat, de exemplu, că salariaţii cu o anumită vechime sau dintr-un anumit departament pot avea un câştig în plus, însă criteriile aplicabile acestui câştig trebuie să fie clare în situaţia în care apare un conflict de muncă sau unii salariaţi consideră că sunt discriminaţi.
„Recomandabil este ca politica de beneficii extrasalariale să fie stabilită printr-un act unilateral al angajatorului. Dacă politica sau anumite tipuri de beneficii sunt stabilite în contractul individual de muncă, deja orice modificare nu ar putea fi făcută, de principiu, decât cu acordul salariatului şi este posibil, în funcţie de realităţile economice sau de modificările legislaţiei fiscale, să fie necesară revizuirea politicii de beneficii”, a explicat
Ana-Maria Vlasceanu, avocat senior Reff & Asociații, Deloitte Legal în cadrul conferinţei
avocatnet.ro de marţi, în care s-a discutat despre politica beneficiilor extrasalariale.
Specialista a explicat faptul că respectivul contract individual de muncă, deşi nu va cuprinde beneficiile extrasalariale, poate conţine o trimitere către actul unilateral care conţine această politică de acordare a lor. Angajatorul trebuie să îşi ofere flexibilitatea de a include orice beneficiu doreşte, dar şi cea de a-l putea exclude, fără a fi necesar acceptul din partea salariaţilor.
Aceeaşi situaţie se recomandă şi în cazul angajatorului căruia i se aplică prevederile contractului colectiv de muncă. Politica de beneficii trebuie stabilită în urma unor consultări prealabile cu organizaţiile sindicale sau reprezentanţii salariaţilor, însă aceasta nu ar trebui introdusă în contractul colectiv sau vreun act adiţional al acestuia.
Printre cele mai recente beneficii extrasalariale pe care angajatorii le pot oferi se numără
acordarea a 400 lei pe lună pentru cheltuielile generate de telemuncă, precum şi
ajutoare de adopţie. Acestea s-au adăugat beneficiilor deja consacrate cum sunt tichetele de masă, tichetele de vacanţă, telefoanele sau maşinile de serviciu sau
abonamentele medicale la clinici private.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)