Anterior, normele de organizare şi funcţionare a acestor comisii de disciplină erau prevăzute de HG nr. 1.344/2007, însă, în octombrie 2020, CCR a decis că este neconstituţională această practică, iar regulile cercetării disciplinare ar trebui să se regăsească într-o lege de rang superior unei hotărâri de Guvern, respectiv o lege sau OUG.
Ca urmare a oficializării Legii 153/2021, comisiile de disciplină se vor putea organiza respectând decizia CCR menţionată anterior.
În vigoare din vara anului 2019, Codul administrativ a stabilit care sunt faptele considerate a fi abateri disciplinare:
- întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;
 - neglijența repetată în rezolvarea lucrărilor;
 - absența nemotivată de la serviciu;
 - nerespectarea programului de lucru;
 - intervențiile sau stăruințele pentru soluționarea unor cereri în afara cadrului legal;
 - nerespectarea secretului profesional sau a confidențialității lucrărilor cu acest caracter;
 - manifestări care aduc atingere prestigiului autorității sau instituției publice în care funcționarul public își desfășoară activitatea;
 - desfășurarea în timpul programului de lucru a unor activități cu caracter politic;
 - refuzul nemotivat de a îndeplini atribuțiile de serviciu;
 - refuzul nemotivat de a se supune controlului de medicina muncii și expertizelor medicale ca urmare a recomandărilor formulate de medicul de medicina muncii, conform prevederilor legale;
 - încălcarea prevederilor referitoare la îndatoriri și interdicții stabilite prin lege pentru funcționarii publici, altele decât cele referitoare la conflicte de interese și incompatibilități;
 - încălcarea prevederilor referitoare la incompatibilități, dacă funcționarul public nu acționează pentru încetarea acestora într-un termen de 15 zile calendaristice de la data intervenirii cazului de incompatibilitate;
 - încălcarea prevederilor referitoare la conflicte de interese;
 - alte fapte prevăzute ca abateri disciplinare în actele normative din domeniul funcției publice și funcționarilor publici sau aplicabile acestora.
 
- mustrarea scrisă;
 - diminuarea drepturilor salariale cu 5-20% pe o perioadă de până la 3 luni;
 - diminuarea drepturilor salariale cu 10-15% pe o perioadă de până la un an de zile;
 - suspendarea dreptului de promovare pe o perioadă de la unu la 3 ani;
 - retrogradarea într-o funcție publică de nivel inferior, pe o perioadă de până la un an, cu diminuarea corespunzătoare a salariului;
 - destituirea din funcția publică.
 
        avocatnet.ro 
      
			
			
			
			
	                          
	                          
Comentarii articol (0)