ACCES GRATUIT
ASF: Transferul de la un fond de pensii private la altul se face, mai nou, și cu semnătură electronică calificată
Transferul de la un fond de pensii private la altul se poate face, mai nou, inclusiv folosind semnătura electronică calificată, potrivit unei norme a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) publicate miercuri în Monitorul Oficial. Așadar, de-acum, orice persoană care are în vedere transferul de la un fond de pensii private va putea folosi, la alegere, semnătura olografă, semnătura biometrică (cele pe care le prevedea cadrul legislativ din domeniu și până acum) sau semnătura electronică calificată.
Articolul continuă mai jos
Concret, potrivit Normei ASF nr. 16/2021 pentru modificarea Normei ASF nr. 26/2014 privind transferul participanților între fondurile de pensii administrate privat, publicată în Monitorul Oficial nr. 695/2021, “
[s]emnarea actului individual de aderare se poate face de către participant pe suport hârtie, pe suport informatic specializat prin utilizarea semnăturii biometrice sau cu semnătură electronică calificată.”
De asemenea, conform Normei ASF nr. 16/2021, se elimină prevederea privind obligativitatea semnăturii “
în original, pe aceeași pagină cu imaginea reprodusă prin copiere” de pe copiile atașate notificării pe care cel care vrea să se transfere la alt fond de pensii private trebuie să o trimită administratorului respectivului fond.
Dispare, așadar, obligația semnăturii în original de pe copiile actului individual de aderare la noul fond și de pe cea a actului de identitate valabil la data depunerii documentației.
În plus, așa cum mai apare în norma ASF menționată anterior, ”
[î]n termen de 5 zile de la data efectuării transferului disponibilităților bănești, administratorul fondului de pensii de la care se transferă participantul transmite către noul administrator, în format electronic, sub semnătură electronică calificată”, și nu extinsă, cum se întâmpla până acum, toate informațiile necesare potrivit legii.
Mai mult, potrivit normei amintite, informarea pe care noul administrator o trimite participantului la fondul de pensii private după aderare se face în termen de 10 zile lucrătoare de la data efectuării transferului disponibilităților bănești, și nu în 15 zile, cum se întâmpla până acum și se transmite "
prin orice mijloace care pot fi probate ulterior", prevedere care se păstrează la fel ca cea care se regăsea în cadrul normativ anterior.
Reamintim că
o semnătură electronică bazată pe certificat digital calificat are aceeași valoare juridică cu aceea olografă, adică semnătura de mână a unei persoane. Doar că modul în care „funcționează” semnătura electronică face ca documentul astfel semnat să fie valabil în acest sens doar dacă se află în mediul electronic, nu și dacă este imprimat.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)