După cum apare într-o postare de miercuri pe pagina personală de Facebook a Ralucăi Turcan, "[î]n 27 august (azi - n. red.) va începe procesul de recrutare și selecție a personalului suplimentar angajat pe perioadă determinată pentru digitalizarea dosarelor de pensii". Potrivit ministrului, la procesul de selecție vor putea participa și "persoane care nu au experiență, dar au competențe și abilități pentru a contribui la acest proces de digitalizare".
În plus, CNPP a publicat joi, pe site-ul propriu, lista condițiilor generale și a celor specifice pe care trebuie să le bifeze cei ce vor să ocupe posturile de la casele de pensii. Mai exact, condițiile generale ce trebuie îndeplinite de un candidat sunt:
- are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnat definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- este de acord sa-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate.
- pentru postul de consilier debutant:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență în domeniul: științe economice, științe inginerești, științe juridice, științe administrative; precum și în domeniul de licență: matematică, fizică sau informatică;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei contractuale: nu este necesară vechime în specialitatea studiilor.
- pentru postul de referent debutant:
- studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
- vechime în muncă: nu este necesară vechime.
Proba scrisă a concursului (test grilă) va avea loc în data de 6 septembrie, ora 10:00, iar interviul, cea de-a doua probă, se va susţine până cel mai târziu pe 10 septembrie.
Cei interesați de ocuparea acestor posturi trebuie să știe că acest lucru se va face prin concurs. Acesta va consta în trei etape succesive, și anume selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă, care constă în rezolvarea unui test grilă, și interviul.
Pentru a putea participa la concurs, cei interesați să ocupe unul dintre aceste posturi vor trebui să prezinte următoarele documente:
- cerere de înscriere la concurs;
- copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
- carnetul de muncă sau, după caz, adeverinţele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
- cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
- adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult șase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
- curriculum vitae.
- în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare;
- rezultatele selectării dosarelor de înscriere se vor afişa în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de selecție a dosarelor;
- proba scrisă se va susține în șapte zile lucrătoare de la data afișării anunțului;
- interviul se va susţine în cel mult patru zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise;
- după afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi interviu, candidaţii nemulţumiţi vor putea depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi a interviului;
- notarea probei scrise şi a interviului se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe;
- comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse față de rezultatul probei scrisă şi interviu se va face în termen de o zi lucrătoare de la soluţionarea acestora.
Comentarii articol (3)