Chiar dacă măsura intră în vigoare vineri, e puțin probabil ca încheierea contractelor de vânzare-cumpărare auto să disponibilă din acel moment, deoarece trebuie completat întreg cadrul legislativ, inclusiv prin apariția unor norme de aplicare.
Acesta se va putea încheia în format electronic indiferent dacă e vorba despre o tranzacție între două persoane cu domiciliul fiscal în țara noastră sau între o persoană rezidentă în România și una cu rezidență străină.
Apoi, ordonanța stabilește că actul electronic de vânzare-cumpărare auto va trebui comunicat online autorităților, pentru a se opera radierea, înregistrarea sau înmatricularea mijlocului de transport, atât de către persoana care va vinde, cât și de cea care va cumpăra sau de către persoana împuternicită, după caz.
După acești pași, agenția fiscală de care aparține cel ce vinde mijlocul de transport va trebui să-i transmită acestuia sau persoanei împuternicite un exemplar completat al contractului de vânzare-cumpărare auto încheiat în formă electronică și semnat electronic. Același lucru se va întâmpla și-n cazul celui care cumpără.
Dacă agenția Fiscului nu va avea semnătură electronică în conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001, documentul completat se va transmite scanat, cu mențiunea „Conform cu originalul”.
În esență, contractul electronic de vânzare-cumpărare auto se va folosi astfel:
- un exemplar semnat electronic de ambele părți rămâne la persoana care înstrăinează vehiculul;
- un exemplar semnat electronic de ambele părți rămâne la persoana care dobândește vehiculul;
- un exemplar rămâne în arhiva organelor fiscale locale implicate;
- un exemplar se depune la organul competent privind înmatricularea/ înregistrarea/ radierea mijloacelor de transport.
Prevederile OG 8/2021 se vor aplica începând cu data de 3 septembrie.
Comentarii articol (2)