Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Criza containerelor va alimenta inflația. Mărfurile ieftine se vor scumpi cel mai multCriza globală din transportul maritim pare să continue. Este încă un factor care va alimenta inflația, deși până în urmă cu câteva luni, costurile cu transportul maritim erau în mare parte ignorate de economiști, care erau îngrijorați mai degrabă de costul materiilor prime și de cel al forței de muncă.
Creșterea costurilor cu transportul maritim riscă să accelereze inflația globală, care deja se dovedește mai persistentă decât se anticipa, în condițiile în care 90 la sută din mărfuri sunt transportate pe mare, transmite Reuters.
Tarifele pentru transportul unui container de 12 metri continuă să se mențină ridicate, deși au mai scăzut cu aproximativ 15 la sută comparativ cu maximul atins în septembrie, de 11.000 de dolari. Însă, înainte de pandemie, transportul pentru același container costa doar 1.300 de dolari. Iar analiștii nu se așteaptă ca prețurile să se normalizeze prea curând.
Preț record pentru pământ virtual. De ce o companie a cumpărat în metavers un lot la un preț de 3 ori mai mare decât cel din realitateDin ce în ce mai multe bunuri virtuale se vând la preţuri exorbitante, aparent fără vreun motiv serios: recent, o firmă de investiții a plătit 2,4 milioane de dolari pe o parcelă de pământ virtual. Tokens.com, o firmă canadiană de investiţii, a anunţat că a achiziţionat 116 parcele de pământ virtual de la o companie numită Decentraland care se descrie a fi „prima lume virtuală deţinută de proprietari”.
Tokens.com a plătit 618.000 de MANA, un token de pe blockchain-ul Etherum, pe care Decentraland îl foloseşte ca monedă. Dacă tranzacţia ar fi convertită în dolari, deducem că firma a cheltuit 2.428.740 dolari, transformând-o în cea mai mare de acest tip făcută vreodată. Pentru această mega-investiţie, Tokens.com a obţinut 116 parcele virtuale care, împreună, fac cât un teren ceva mai mare decât unul de baseball.
Vești proaste pentru industria auto. Criza cipurilor se prelungeșteTermenele de livrare pentru semiconductori s-au prelungit din nou în noiembrie, spulberând speranțele că s-ar putea întrevedea sfârșitul penuriei care a afectat economia mondială.
Luna trecută, perioada dintre momentul în care cipurile sunt comandate și cel în care sunt livrate a crescut cu patru zile comparativ cu luna octombrie și a ajuns la 22,3 săptămâni, potrivit Bloomberg. Deși nicio categorie de semiconductori nu a scăpat de creșterea timpilor de livrare, aceștia au fost mai mari în special la cipurile de gestionare a consumului de energie și în cazul unor microcontrolere. Iar asta sugerează că penuria se va resimți pentru multe produse și în 2022.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)