Printre obligațiile nou introduse pentru agenții și furnizorii de servicii se numără:
- asigurarea că, anterior deplasării lucrătorilor, aceștia dețin toate documentele necesare accesului și exercitării dreptului la muncă în statul de primire;
- asigurarea că lucrători plasați beneficiază de timp suficient pentru studierea ofertelor ferme de muncă, înainte să le semneze. Durata minimă alocată este de cinci zile pentru lucrătorii aflați la prima mediere și de două zile pentru cei care au mai beneficiat de pe urma acestor servicii;
- suportarea costurilor repatrierii cetățenilor români, dacă aceștia au fost plasați în străinătate fără să fi fost îndeplinite condițiile necesare pentru plasarea lucrătorului (existența unui contract de muncă sau document similar, asigurare medicală și altele), dacă aceste costuri nu sunt suportate de către angajator.
Obligațiile nou introduse se adaugă deja celor apărute în primăvara acestui an, prin OUG 33/2021, prin care agențiile și furnizorii de plasare trebuie să asigure lucrătorilor români transportul în statul de primire, prin firme autorizate, dacă deplasarea se face în grupuri mai mari de 10 persoane, să raporteze Inspectoratului Teritorial de Muncă contractele încheiate cu cel puțin cinci zile înainte de plecarea lucrătorilor în străinătate și să păstreze la sediu social contractul de mediere, precum și câte o copie, în limba română și cea a statului de unde provine angajatorul, a contractului individual de muncă (sau a unui exmplar al documentului echivalent) pentru o perioadă de trei ani de la data încetării acestuia.