„În cadrul investigației efectuate, s-a reținut că reprezintă o obligație a operatorului comunicarea unei înregistrări video ce conține imagini care privesc persoana vizată, ca urmare a exercitării dreptului de acces de către acesta, iar comunicarea imaginilor se poate efectua de operator prin luarea măsurilor de obturare («blurare») a acelor imagini care ar putea să aducă atingere drepturilor și libertăților altor persoane fizice, dacă este cazul. Prin urmare, operatorul este obligat să adopte o serie de măsuri tehnice și organizatorice, pentru a permite deplina exercitare a dreptului de acces al persoanei vizate, cu respectarea, în același timp, a drepturilor altor persoane fizice”, statuează ANSPDCP în comunicatul pe care l-a transmis joi și prin care anunța sancționarea Kaufland România pentru că nu a respectat dreptul de acces al unei persoane la înregistrări.
Investigația a fost demarată ca urmare a unei plângeri formulate de o persoană vizată de prelucrări care a reclamat faptul că operatorul Kaufland nu a furnizat o copie integrală a înregistrărilor video pentru un anumit interval orar în care aceasta a fost în incinta comercială respectivă. Pentru acest refuz, ANSPDCP a sancționat operatorul cu 3.000 de euro.
Ce e dreptul de acces? Fiecare firmă (operator) care prelucrează date cu caracter personal trebuie să se asigure că persoanelor vizate li se acordă dreptul de acces la datele prelucrate, pentru că GDPR obligă la asta. Dreptul de acces reprezintă posibilitatea oricărei persoane de a solicita, printr-o cerere scrisă, informațiile care o privesc, informații ce sunt înregistrate într-un sistem de evidență. Operatorul este obligat să comunice informațiile solicitate în termen de o lună de la data solicitării. Companiile trebuie să dea o copie a datelor personale prelucrate, se arată în regulament. Însă, dacă aceeași persoană mai cere și alte copii, firma este îndreptățită să ceară o taxă rezonabilă, judecând după costurile administrative implicate.