Iar astăzi, pentru ca noua formă a declarației 112 să fie folosită începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2022, Fiscul a publicat versiunea electronică actualizată. Acest lucru era necesar să se facă rapid, având în vedere că termenul de depunere este pe 25 februarie 2022.
Declarația fiscală a fost actualizată, în esență, cu schimbările introduse anul trecut și la început de 2022 de anumite acte normative, printre care:
- OUG 110/2021, prin care s-a reintrodus indemnizația pentru zilele libere plătite la care au dreptul salariații părinți atunci când copiii lor nu se pot duce la școală din cauza epidemiei de coronavirus;
- OUG 111/2021 și OUG 2/2022, prin care s-a reintrodus subvenționarea de către stat a indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru salariați, în cazul suspendării contractelor individuale de muncă din cauza epidemiei de coronavirus (perioada 4 octombrie - 31 decembrie 2021 și perioada 20 ianuarie - 31 martie 2022);
- OUG 130/2021, prin care s-a introdus obligativitatea declarării și plății contribuției la sănătate pentru pensionarii care obțin venituri din pensii mai mari de 4.000 de lei.
Din moment ce noua formă a declarației 112 este folosită odată cu veniturile aferente lunii ianuarie 2022, asta înseamnă că angajatorii (și alte entități) completează și depun formularul începând cu luna februarie 2022.