Toate punctele prin care pot trece, la ora actuală, transporturile de deșeuri și mărfuri second-hand sunt următoarele:
- Giurgiu, judeţul Giurgiu - rutier, feroviar şi portuar;
- Calafat, judeţul Dolj - rutier, feroviar şi portuar;
- Curtici, judeţul Arad - feroviar;
- Nădlac, judeţul Arad – rutier;
- Nădlac II, judeţul Arad – rutier;
- Borş II, judeţul Bihor – rutier;
- Petea, judeţul Satu Mare – rutier;
- Stamora - Moraviţa, judeţul Timiş - rutier şi feroviar;
- Drobeta-Turnu Severin, judeţul Mehedinţi - portuar;
- Halmeu, judeţul Satu Mare - rutier și feroviar;
- Albiţa, judeţul Vaslui - rutier;
- Siret, județul Suceava - rutier;
- Galaţi, judeţul Galaţi - rutier (Giurgiulești), portuar și feroviar;
- Constanța-Sud (Agigea), judeţul Constanţa - portuar și RO-RO;
- Constanța, județul Constanța - portuar;
- Porțile de Fier 1, județul Mehedinți - rutier;
- Călărași (Chiciu), județul Călărași - rutier și feroviar;
- Episcopia Bihorului, județul Bihor - feroviar;
- Jimbolia, județul Timiș - feroviar.
Monitorizarea, supravegherea și controlul este efectuat de Garda Națională de Mediu, Autoritatea Vamală Română, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, cu ajutorul MAI, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Poliția Română.
În prezent, în dezbatere la Camera Deputaților există o propunere legislativă, care prevede, printre altele, reducerea numărului de treceri a frontierei pentru transporturile de deșeuri de la 77 la 15. Propunerea, care a fost respinsă, în primă fază, de Senat, vizează introducerea de noi sancțiuni, mai dure, pentru companiile care prelucrează deșeuri, detalii aici.
Comentarii articol (0)