ACCES GRATUIT
Utilizarea buletinului electronic în relația cu autoritățile va fi posibilă de la finalul lui 2024
Cartea de identitate electronică, ce conține o semnătură electronică calificată, va putea fi folosită în raport cu autoritățile statului din ultimul trimestru al anului 2024, cel mai târziu, potrivit unui anunț făcut marți de ministrul cercetării, inovării și digitalizării. În prezent, emiterea buletinelor electronice e posibilă, printr-un proiect pilot, doar în județul Cluj, urmând ca, cel mai probabil, până la finalul anului, toți cei care doresc să poată solicita noul model de act de identitate.
Articolul continuă mai jos
Potrivit
anunțului făcut marți de
Marcel Boloș, ministul cercetării, inovării și digitalizării,
termenul limită de implementare în România a buletinului electronic este trimestrul IV al anului 2024. Mai precis, până atunci vor fi puse la punct toate detaliile tehnice pentru ca noua formă a buletinului să poată fi folosită de cetățeni fără probleme.
Potrivit Regulamentului UE 2019/1157, din 2031 toate statele membre vor trebui să folosească buletinele în format electronic.
În momentul de față, cărțile de identitate electronice pot fi emise doar pentru cei cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani și care locuiesc în județul Cluj.
Cu toate acestea, cel mai probabil, emiterea cărților de identitate electronice va putea fi posibilă la nivel național
până la finalul anului 2022.
Cartea electronică de identitate va putea fi folosită atât în interacțiunile cu autoritățile sau instituțiile din țara noastră, cât și cu cele din străinătate. Adică, aceste documente
vor putea fi folosite, precum actele de identitate simple din prezent, inclusiv pentru a călători în spațiul comunitar.
Atunci când va fi posibilă emiterea de cărți electronice de identitate pentru toată lumea, cei care din varii motive nu vor dori să aibă carte de identitate cu cip,
vor putea opta în continuare pentru forma clasică, însă e important de știut că astfel vor putea călători în cadrul Uniunii Europene
doar în baza pașaportului.
În ceea ce privește
forma și conținutul buletinului electronic, prin HG nr. 195/2021 autoritățile au stabilt că formatul cărților de identitate electronice va fi ID-1,
având dimensiunile de 85,60 mm x 53,98 mm, iar acestea vor fi tipărite pe ambele părți.
De asemenea, așa cum stabilește Legea nr. 162/2020, viitoarele cărți electronice de identitate
vor conține și un certificat digital pentru semnătură electronică, ce va fi emis de MAI și va fi echivalentul legal al semnăturii de mână.
Până se va trece complet la utilizarea cărților de identitate electronice, autoritățile de la noi aduc modificări în ceea ce privește buletinele, fie ele simple sau electronice.
Printr-un proiect de OUG pus în dezbatere la începutul acestui an și care încă așteaptă să fie adoptat se intenționează ca
valabilitatea cărților de identitate ale tinerilor să fie prelungită, iar cei care solicită schimbarea domiciliului la o anumită adresă să fie verificați în teren.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)