ACCES PREMIUM
De ce premium?
UPDATE: Nivelul și specialitatea studiilor absolvite de un salariat vor trebui să apară în Revisal. Registrul trebuie modificat în termen de două luni
Informații legate de nivelul și specialitatea studiilor absolvite vor trebui introduse, în curând, în Registrul general de evidență a salariatului (Revisal), potrivit unei legi oficializate astăzi, însă pentru ca acest lucru să fie posibil este necesară o actualizare a registrului. În prezent, aceste informații pot fi trecute la mențiuni și apar la "Istoric salariat".
Articolul continuă mai jos
Legea 144/2022, publicată luni în Monitorul Oficial și care va intra în vigoare de joi, va introduce în Codul muncii prevederea ca Registrul general de evidență a salariatului (Revisal) să cuprindă și
nivelul și specialitatea studiilor absolvite, pe lângă informațiile legate de tipul contractului individual de muncă (CIM), salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare ale CIM-ului, perioada detașării și data încetării CIM-ului.
Totuși, pentru ca acest lucru să poată fi efectiv implementat trebuie modificat Registrul. Potrivit legii, Ministerul Muncii va avea la dispoziție 60 de zile, începând cu 26 mai, pentru a aduce modificările necesare Revisal.
În prezent, angajatorii care vor să treacă informații legate de studiile salariaților pot folosi câmpul "Mențiuni", însă acesta este un artificiu și nu un câmp creat special pentru acest tip de informații, după cum ne-a explicat
Dan Năstase, consilier juridic specializat în relații de muncă. Ulterior, aceste informații se regăsesc în istoricul salariatului.
Legea 144 mai prevede că
salariații și foștii salariați vor putea accesa singuri Revisalul pentru a vedea detalii legate de datele înregistrate de angajatorii lor. De asemenea, aceștia vor putea genera și descărca un extras din acest registru, document pe care îl pot folosi ulterior pentru a dovedi vechimea în muncă. Totuși, măsura nu poate fi pusă în practică prea curând.
În prezent, accesul persoanelor fizice care nu au calitatea de angajatori nu este posibil în Registrul general de evidență a salariatului, însă urmează ca, în 60 de zile de la intrarea în vigoare a acestei propuneri legislative, Guvern să adopte, la propunerea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, un proiect de HG pentru stabilirea procedurii de acces online a salariaților sau foștilor salariați, modalitatea de generare și descărcare a extrasului, precum și condițiile în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau în specialitate.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)